Male badeværelsesfliser
Fra : jfo

Dato : 10-09-02 07:33

Vi har et badeværelse fra 1970. Vi vil gerne pifte det op og overvejer nu
muligheden
for at male fliserne i stedet for at pille dem ned og sætte nye op. Fliserne
er nemlig i
fin stand.
Er det muligt at male badeværelsesfliser så det holder?
Alternativer?

Fra : Anker Mortensen

Dato : 10-09-02 08:05

jfo <fossadun@yahoo.com> skrev i en
> [...]
> er nemlig i
> fin stand.
> Er det muligt at male badeværelsesfliser så det holder?

Ja, det kan godt lade sig gøre med et godt resultat, når bare man er
omhyggelig med forarbejdet - rensning og slibning - og selvfølgelig den
rigtige maling.

Emnet blev behandlet i DrLeth den 18. marts 2002 og er udførligt beskrevet
her:
http://www.dr.dk/leth/raad_sider/2002/020318badefliser.htm

vh.
/Anker Mortensen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 10-09-02 12:55

<snip>
> Er det muligt at male badeværelsesfliser så det holder?
<snip>
Kort og groft sagt:
Nej, det bedste er at sætte nye fliser op. Mine forældre hyrede en maler til
det og det holder da nogenlunde, men rundt om vasken skaller det af konstant
og min far må hele tiden rende rundt med en lille pensel og lappe på det.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : jfo

Dato : 10-09-02 14:54

Hov ???

Det var jo to yderst forskellige meldinger.

Vi prøver igen: Er der nogen der MED HELD har prøvet Let's løsning?
Holder den ?

Fra : Calle.

Dato : 10-09-02 14:58

jfo wrote:
> Hov ???
>
> Det var jo to yderst forskellige meldinger.
>
> Vi prøver igen: Er der nogen der MED HELD har prøvet Let's løsning?
> Holder den ?

sand under skoene vil altid virke som sandpapir, så på gulvet tror jeg ikke
på en holdbar løsning. Jeg ville nu hellere tage en weekend hvor jeg pillede
de gamle fliser ned, og satte nye op. Det tar ikke lang tid, og er ikke
særligt problematisk.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Nette

Dato : 11-09-02 10:04

"jfo" wrote
> Hov ???
>
> Det var jo to yderst forskellige meldinger.
>
> Vi prøver igen: Er der nogen der MED HELD har prøvet Let's løsning?
> Holder den ?

Det har lige været oppe og vende med noget gulv for et par uger siden....Har
desværre ikke linket, men det skulle være til at finde...Der va rogså en
maler der gav råd, bl.a. til mig

Jeg har malet køkkenfliser, men jeg ved ikke om det var på samme måde som
Leth ville have gjort det....
Ca. 4 m2, 1000 kr. Efter et par dage kunne vi ikke holde til grillmad mere
og valgte at koge et par kartofler, hvilket vi bittert fortrød. Det skulle
åbenbar thave hærdet i længere tid.
Men nu ser det fint ud, det bobler ikke mere.
Dog er fliserne ikke helt glatte, der var noget gnubret mønster i, og derfor
er de jo heller ikke blevet glatte at se op, efter de er malet, men TRO
mig...disse grå fliser med nuancer er MEGET pænere end de brune mørke grimme
fliser, der sad her før....

Nette

Fra : Erna Andersen

Dato : 10-09-02 22:14

"jfo" <fossadun@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> er nemlig i
> fin stand.
> Er det muligt at male badeværelsesfliser så det holder?

Ja.
Vi har en brusekabine med oprindelig brune fliser som bliver malet hvide ca.
hvert andet år med en god maling.
Andre steder i badeværelset ville det sikkert holde længere end 2 år.
Rengøringen skal helst være med milde produkter, og vi har ikke problemer
med kalk her i midtjylland.
Spørg om maling i byggemarkedet, hvor de sikkert også kan vise jer nogle
trævægge, som kunne være alternativet.

Mkh Erna

Fra : John Vedsegaard

Dato : 12-09-02 21:57

Sigma har en udmærket primer til formålet, den hedder Histor Kunststofprimer
og holder godt.
Den lugter en del (terpentin), men dækker godt og 2 gange skulle give et
godt, slidstærkt resultat.
Husk at afkalke grundigt først, samt gerne slibe lidt så overfladen bliver
ridset.

Malemester John Vedsegaard

http://home19.inet.tele.dk/forlaget/