Problem ved opdatering til explorer 5.50
Fra : Jørgen Andreasen

Dato : 09-09-02 23:05

To gange har jeg nu prøvet at opdatere fra explorer 4.0 til 5.0. -Jeg har
windows 95
I begge tilfælde vil postsystemet ikke virke.

Jeg kan ikke få adresserne fra adresekartoteket over i meddelelsen. Og
skriver jeg en modtageradresse, svarer systemet: "Nogle af modtagerne af
denne medddelelse er ikke gyldige, ret navnene".
Adresserne er gode nok!

Der er nok et eller andet sted, jeg skal ændre lidt, men hvor?

Forslag modtages med taknemmelighed.

vh

Jørgen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-09-02 23:45

Tue, 10 Sep 2002 00:04:59 +0200, skrev "Jørgen Andreasen"
<jamon@stofanet.dk>:

> [...]
>skriver jeg en modtageradresse, svarer systemet: "Nogle af modtagerne af
>denne medddelelse er ikke gyldige, ret navnene".

Det skyldes at du opgraderer, så gør du det mens Outlook Express
er åben.

Derved to filer ikke er blevet overskrevet.

Hvis du har installationsfilerne så hedder de wab32.dll og
wab32res.dll.

Luk OE og kopier dem over i OE og sig ja til overskrivning.

Kan du ikke finde dem, så kan de hentes på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/download/oe501.zip>

Det er de samme filer i OE 5.01 som i 5,0, 5.5 og 6.

Fut: news:dk.edb.internet.software.mail0news.outlook-express,
hvor svar herpå bringes.

Fra : Jørgen Andreasen

Dato : 10-09-02 23:31

Knud Gert Ellentoft skrev i meddelelsen ...

> [...]
>wab32res.dll.
>
>Luk OE og kopier dem over i OE og sig ja til overskrivning.

---

Hej Knud.

Som skrevet så gjort. - Det hjalp ikke. - Fejlmeldingerne var nu at:
"adressekartoteket kunne ikke findes, muligvis forkert installation af OE"
"meddelelsen kunne ikke vises, fordi der opstod en fejl under
initialiseringen"

Jeg kiggede i den anden gruppe, du nævnede og lidt hos Microsoft.
Hos mig lå de to filer i c:\programmer\fællesfiler. Jeg kopierede wab32.dll
til c:\programmer\fællesfiler\system og vips virkede det igen.

Er der nogen logisk forklaring herpå? Er systemet sat op til at lede efter
filen i den sidste mappe SYSTEM?
Og er den anden fil wab32res.dll blot i reserve?

Men iøvrigt - tak for hjælpen.

vh
Jørgen