Regler igen
Fra : Lure

Dato : 09-09-02 22:29

Jeg glemte også at spørge skal : Man helst være mdlem hos
Scandiccanglers, det er jeg ikke nu men hvis i sytes vil jeg gerne,
jeg forståer ikke alt det der står om OT hvad er OT , Jeg har købt min
svogers fiskestang da han rejste hjem og han fagnede mange små fisk ,
så jeg vil prøve at fange nogle når er det best.

HILSEN LURE
Tak for du læste
min spørgsmål.

Fra : Miracoolix

Dato : 09-09-02 23:02

Lure wrote:
> [...]
> svogers fiskestang da han rejste hjem og han fagnede mange små fisk ,
> så jeg vil prøve at fange nogle når er det best.

Hej Lure.
Der er ingen der tvinger dig til at være medlem af Scandicanglers, og det
skal være 100% op til dig om du vil være med eller ej. Jeg er ikke med....

Du kan fiske ved Danmarks kyster hvis du køber dig et fisketegn, som koster
100.- kr. om året.
I visse søer er det dog meningen at man skal købe særskilt tilladelse til at
fiske, med mindre at man har fået lov af ejeren af søen. I de fleste
tilfælde, skal man dog være medlem af en lystfiskerforening som igen er
medlem af Fiskeringen, for at man kan få lov til at benytte deres
faciliteter, som f.eks både og hytter.
Jeg ved at man skal være medlem af Esrum Å-laug for at få lov til at fiske i
Esrum sø. Det koster 600.- om året. Men så kan man til gengæld også låne
både gratis og hytter til en favorabel pris.

I de såkaldte Put and Take søer (PT) kan man købe retten til at fiske for en
dag eller et par timer hvis man har lyst til det.

OT betyder på Usenet Off Topic, og betyder at man har lagt et indlæg uden
relevans for gruppens fundats.

Venlig hilsen

Morten

Fra : Michael Boysen

Dato : 10-09-02 10:45

Miracoolix skrev:
> Jeg ved at man skal være medlem af Esrum Å-laug for at få lov til at
fiske i
> Esrum sø.

Hej Morten

Det du oplyser er ikke rigtigt.
Vores klub er medlem af SU www.fiskeren.dk og det giver os råderet over
3 både på Esrum sø. Så vidt jeg ved har en del andre sammenslutninger
også både på Esrum sø bl.a. fiskeringen.
Det er muligt du taler om Esrum å - der kan jeg sagtens forestille mig
at det kræver særligt medlemsskab.

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : Miracoolix

Dato : 10-09-02 13:15

> [...]
> sammenslutninger også både på Esrum sø bl.a. fiskeringen.
> Det er muligt du taler om Esrum å - der kan jeg sagtens forestille mig

Hej Michael

Det jeg oplyser er ganske rigtigt.

Men det kan da godt være at andre klubber også har ret til at fiske i Esrum
sø.
Hvis du melder dig ind i Å-lauget, får du skam også lov til at fiske der.
Det er for så vidt ligegyldigt hvilken klub man er med i, bare den klub er
med i Fiskeringen.
Det er nemlig igennem Fiskeringen, at bl.a Esrum Å-laug kan tilbyde deres
medlemmer udlån af både og hytter i DK, SE og NO.

(jeg lavede lige lidt research )

Venlig hilsen
Morten

Fra : Michael Boysen

Dato : 10-09-02 18:28

Miracoolix skrev:
> [...]
deres
> medlemmer udlån af både og hytter i DK, SE og NO.

Ok.........jeg forstod det bare som om du mente, at det kun var
medlemmer af å-lauget som havde fiskeret. Derfor ville jeg tilføje lidt

Men stadig (håber ikke jeg har misforstået igen) er det ikke kun
Fiskeringen men også SU og måske flere sammenslutninger, som har
fiskeret i Esrum sø. (SU er ikke medlem af Fiskeringen, men derimod en
selvstændig sammenslutning af klubber - så vidt jeg ved.)

Bedste hilsner
Michael Boysen

Fra : Miracoolix

Dato : 12-09-02 12:42

> [...]
> fiskeret i Esrum sø. (SU er ikke medlem af Fiskeringen, men derimod en
> selvstændig sammenslutning af klubber - så vidt jeg ved.)

Aha....der kan man bare se. Det anede jeg ikke.
Jeg ved faktisk ikke engang hvad SU er.....men jeg går ud fra at det ikke
har noget at gøre med uddannelsesstøtte

Jeg skal da ikke udelukke at der er andre klubber der har lejet sig til
fiskeretten i Esrum Sø, men hovedsagen er vel egentlig også bare, at man kan
melde sig ind og få lov til at fiske.
Så det er vel i bund og grund bare et spørgsmål om at finde de respektive
klubber/foreninger som har fiskeret i søen....ikke sandt?

Jeg nævnte Esrum Å-laug, fordi det var det eneste jeg umiddelbart havde
kendskab til.
Men man lærer noget nyt hver dag.

Venlig hilsen
Morten

Fra : Alex Linaa

Dato : 10-09-02 09:27

"Lure" <lure@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg glemte også at spørge skal : Man helst være mdlem hos
> Scandiccanglers, det er jeg ikke nu men hvis i sytes vil jeg gerne,

Du behøver ikke være medlem hos ScandicAnglers, eller nogen anden for at
kunne poste her i dk.fritid.lystfiskeri.
Det er hele ideen bag usenet: At alle med en internetadgang har mulighed for
at benytte det væld af informationsmuligheder der ligger her.

> jeg forståer ikke alt det der står om OT hvad er OT ,

OT = Off Topic, altså hvis du f.eks. poster et indlæg om CD-brændere i
lystfiskergruppen (Eller skriver til ScandicAnglers' redaktion

Velkommen til gruppen

/Alex

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 10-09-02 19:34

Alex Alex Alex.... Som regel hører dine indlæg under de mere fornuftige og
relevante, men ind i mellem såe..
Ud over at svare manden fornuftigt nok, så kan du ikke lige dy dig for at
fortsætte en helt anden (OT) debat, som du endda selv har futtet. La nu
vær - ikke.
MVH Niels

Fra : Alex Linaa

Dato : 10-09-02 20:46

Niels Damsgaard-Sørensen <nds@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d7e3ae8$0$30564$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ud over at svare manden fornuftigt nok, så kan du ikke lige dy dig for at
> fortsætte en helt anden (OT) debat, som du endda selv har futtet. La nu
> vær - ikke.

Du har ret, sorry!
No more "stikpiller" (Indtil videre

/Alex