Hvor køber maleren sin maling
Fra : Yoda

Dato : 09-09-02 20:56

Ja jeg skal male igen igen, men istedet for at give 800,- ud for 10 liter
maling, må det vel være muligt at købe kvalitetsmaling (ikke Røverkøb, det
du´r ikke) et billigere sted, evt dér hvor maleren køber sit?

Jeg bor i København (Brønshøj). Er der nogen der ved hvor der ligger noget,
og hvad det koster?

Carit

Fra : Stine

Dato : 09-09-02 21:50

"Yoda" <yoda@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> du´r ikke) et billigere sted, evt dér hvor maleren køber sit?
>
> Jeg bor i København (Brønshøj). Er der nogen der ved hvor der ligger

De malere, jeg bruger, køber alle deres maling hos Flügger.

/Stine

Fra : Howard

Dato : 09-09-02 22:10

"Stine" <unknown@unknown.dk> skrev i en meddelelse

> De malere, jeg bruger, køber alle deres maling hos Flügger.

Ja eller Sadolin!

Carsten

Fra : arkitekten

Dato : 10-09-02 00:17

"Yoda" skrev d. 09-09-02 20:56 dette indlæg :
> [...]
> og hvad det koster?
>
> Carit
>

> Kvalitet koster og udover de rabatter en maler kan få og som du ikke
kan få kan du ikke regne med at kunne købe kvalitetsmaling billigere. Du
har opdaget at røverkøb er røverkøb-godt. En dyr måde at købe krit på.
Arkitekten

http://www.kandu.dk/

Fra : Bobo

Dato : 10-09-02 22:33

Hejsa....
Jeg plejer at købe min maling igennem maleren....det er de flinke til
hernede....får en 10 l. Flügger for ca 350-400 kr...mon ikke du kan finde en
flink maler der kan skaffe dig det??? de tjener jo penge på det (fik af vide
fra en maler at de giver omkring 150 kr for en 10 l)....
Og til dig der sagde de køber det i sadolin....Jeps...for sadolin maling er
flugges maling (fik jeg af vide da jeg søgte job i en flugger forhandler)
prisen er den sammen (Ind i mellem) der står bare sadolin på i stedet.
Men 800 kr for 10 l det forstår jeg ikke....prisen på Fyn er 600 kr, og det
er vel og mærket i en flügger forhandler.
Men jeg ville prøve at snakke med en maler....det kan da ikke skade, og de
bliver som regel ikke sure (for som sagt, de tjener på det).....
Knuz Bobo

Fra : John Vedsegaard

Dato : 12-09-02 21:50

Jeg køber min maling mange forskellige steder, alt efter hvad det skal
bruges til.
De fleste grossister sælger ikke til private!!! Hvis de endelig gør er det
ikke til samme pris som vi giver. Dette er ikke så underligt, vi køber mange
paller a 44 spande hvert år, du skal nok bare bruge 40-50 liter og kan
derfor naturligvis ikke få det til samme pris. Dog syntes jeg forskellen er
for stor, men du får jo også rådgivning med i købet.
I øvrigt har røverkøb også udmærket kvalitetsmaling, men det kan ikke købes
for 100.00 pr. spand.
Det vil være en god ide at spørge i gruppen, når du skal male, andre kan
have erfaringer du kan bruge til noget. Både så du ikke køber for dyrt og så
du køber det rigtige.
På min hjemside kan du finde links til en masse forskellige leverandørers
hjemmesider, de fleste har råd og vejledning i brugen af deres produkter.
http://home19.inet.tele.dk/forlaget/

MVH Malemester John Vedsegaard