asp + domænesøgning( newbie)
Fra : Tine

Dato : 09-09-02 20:05

Hej

interface er i flash,
Er der nogen der kan give mig et godt link til, hvordan jeg får koblet en
domænesøger til min side.?

Jeg har en inputbox , hvor brugeren skal skrive deres ønsket domænenavn og
så trykke søg.
derefter skal den jo søge i en database ,for at se om det domæne er ledigt.
Hvordan gør jeg det vdr. asp+databasen+hvordan finder jeg den database med
alle domænenavnene i??

derpå skal jeg kunne vise svaret i flash frit eller optaget.!!

Jeg mener ikke jeg har de store problemer med at få det til at virke i
flashen, men jeg har det sandelig med
asp koderne +domænedatabasen ...!!

Er der ikke et link til gratis koder som der er til tællere og gæstebøger.??

Hilsen Tine

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-09-02 21:28

"Tine" <tinebn@hotmail.com> wrote

<http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel5/whois.asp>

--
Jakob Andersen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-09-02 08:24

"Tine" <tinebn@hotmail.com> escribió en el mensaje
> Hej
>
> interface er i flash,
> Er der nogen der kan give mig et godt link til, hvordan jeg får koblet en
> domænesøger til min side.?

Jeg har engang lavet et whois opslag ved hjælp af asp of w3sockets. Det kan
ses på www.intercambiodvd.com/whois.asp

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Tine

Dato : 10-09-02 23:35

[....]
> Jeg har engang lavet et whois opslag ved hjælp af asp of w3sockets. Det
kan
> ses på www.intercambiodvd.com/whois.asp

Hej
Jeg er kommet så langt at den melder alle domæne navne optaget
som siger dette:
Desværre domænet www.kkkkkkk.dk er optaget.
den er meget ledig..!!

Hvad er grunden mon til det??

min copy kode ..!

<%option explicit
dim strDomain
dim pos
dim strDom
dim objSocket
dim strHost
dim strMatch
dim tmpBuffer
strDomain= LCase(Trim(Request.Form("Domain"))) %>
<form method="POST" action="whois.asp">

<P>
<h3 align="center">Test om domænenavnet er ledigt<br />
<input type="text" id="domain" name="Domain" size="30" value="<% =strDomain
%>" />
<input type="submit" id="test" name="test" value=" indtast nyt domæne navn"
/>

</h3>
</P>
</form>
<%

If Len(strDomain) > 0 Then
' Finder den sidste forekomst af .
pos = InStrRev(strDomain, ".")

If pos > 0 Then
strDOM = Mid(strDomain, pos+1)

Set objSocket = Server.CreateObject("Socket.TCP")
Select Case strDOM
Case "com", "net", "org", "edu"
strHost = "Internic"
objSocket.Host = "rs.internic.net:43"
strMatch = "No match"
Case Else
strHost = "RIPE"
objSocket.Host = "whois.ripe.net:43"
strMatch = "% No entries found"
End Select

objSocket.Open

' Sender forespørgsel
objSocket.SendLine(strDomain)

' Venter på at disconnecte
objSocket.WaitForDisconnect

' Gemmer output i variablen tmpBuffer
tmpBuffer = objSocket.Buffer

If InStr(1, tmpBuffer, strMatch, 1) > 0 Then
er ledigt hos " & strHost & "</font></p>"
Else
optaget.</p>"
End If

objSocket.Close
Else
Response.Write "<p>Du skal angive et gyldigt domænenavn</p>"
End If
End If
%>

Fra : Tine

Dato : 14-09-02 09:22

[.....]

Er der slet ikke nogen der kan se hvor min fejl er??

Hilsen Tine

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-09-02 10:19

"Tine" <tinebn@hotmail.com> wrote

Du skal ikke skrive www, når du tester et domæne. Og så skal du tilføje dk
domæner til Select Case sætningen således at domæner der ender på ".dk"
bliver tjekket på "whois.dk-hostmaster.dk"

--
Jakob Andersen

Fra : Tine

Dato : 16-09-02 09:27

[..........]

den viser fejl i denne linie??

Set objSocket = Server.CreateObject("Socket.TCP")

Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'

Server.CreateObject Failed

/whois.asp, line 38

Invalid ProgID. For additional information specific to this message please
visit the Microsoft Online Support site located at: så gav den mig et link
her men det eksisterede ikke

Hvad er det jeg skal lede efter??

[snip]
nu har jeg tilføjet dk er det rigtigt?

Select Case strDOM
Case "com", "net", "org", "edu", "dk"

Fra : Jakob Andersen

Dato : 16-09-02 12:52

"Tine" <tinebn@hotmail.com> wrote
> den viser fejl i denne linie??
> Set objSocket = Server.CreateObject("Socket.TCP")
> Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'
> Server.CreateObject Failed

Du har ikke adgang til komponenten W3 sockets, kig evt. på dit webhotels
hjemmeside og se hvad du har adgang til.

--
Jakob Andersen

Fra : Tine

Dato : 17-09-02 13:58

[ snip]
Ok..... så kan jeg jo danse nok så meget hvis jeg ikke har adgang.!
hvad er W3 sockets?

Hilsen
Tine

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-09-02 15:20

> [ snip]
> Ok..... så kan jeg jo danse nok så meget hvis jeg ikke har adgang.!
> hvad er W3 sockets?

Et gratis komponent fra www.dimac.net (dem der ogsaa laver Jmail
komponentet)
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Tine

Dato : 18-09-02 18:26

[snip]
> Et gratis komponent fra www.dimac.net (dem der ogsaa laver Jmail
> komponentet)
Fint link

hej
det ser fint ud nu næsten..!!

tihi... jeg havde lige glemt , at jeg ikke havde asp hos den udbyder

men har flyttet forsøget

nu virker det snart !! den tester rigtigt på COM domæner hos interne, men
den tester også DK domæner
hos interne... det er vel forkert ?
det skal testes hos RIPPE??

så tilbage meldingen er forkert..!!

hvad mon der nu er fejl i ?

Hilsen Tine

Fra : Tine

Dato : 20-09-02 08:54

[snip]

Jeg har engang lavet et whois opslag ved hjælp af asp of w3sockets. Det kan
> ses på www.intercambiodvd.com/whois.asp
>
> Med venlig hilsen
> Lars Hoffmann

Hej

søger den også på dk domæner

spørgsmål til min kode:

er det ikke 2 forskellige databaser og dermed 2 forskellige "Whois udbyder",
så skal jeg vel have 2 script der åbner og lukker det de kalder socket.

Har fået et script der hedder

jeg kan se du bruger . item i din kode , den skal jeg vel have ind i min
kode for at skille hvilken Socket.Host der skal testes hos:?

Hjælp mig ...... er jeg på afveje, hvor gør jeg af denne kode, og hvordan
hægter jeg det sammen?
<%
set Socket = Server.CreatObject("Socket.TCP")
Socket.Host=http://www.dk-hostmaster.dk:80

socket.Open
Socket.Sendline ("GET Http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?
host=jepponet.dk&ns=&pageid=78&
action=cmsview&lang=da")
socket.timeout=60000
Socket.waitForDisconnect

Output=Socket.Buffer
Socket.close
Response.Write output
%>

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-09-02 09:12

> [snip]
>
> Jeg har engang lavet et whois opslag ved hjælp af asp of w3sockets. Det
kan

> Hej
>
> søger den også på dk domæner

Nej, men det er triviel at rette koden til så den gør. Det eneste der skal
ændres er hvilken whois server den skal kigge på

> er det ikke 2 forskellige databaser og dermed 2 forskellige "Whois
udbyder",
> så skal jeg vel have 2 script der åbner og lukker det de kalder socket.

Du skal da bare bruge flere forskellige whois servere,

prøv noget i stil med:
DomæneArray = split(domæne,".")

select case DomæneArray(ubound(DomæneArray-1))
case "dk":
server = "danskserver.domæne.dk"
case "com":
server = "enAndenServer.domæne.com"
end select

Fra : Tine

Dato : 20-09-02 09:33

[.....]
hmm
Nu har jeg rodet rundt i det igen ....... og så ender jeg med en fejl der
hedder

Expected statement

/tine/whois.asp, line 70

End If

det er den sidste linie i koden........ hvad er det for et argument den nu
vil have...... fatter ikke noget

<%option explicit
dim strDomain
dim pos
dim strDom
dim objSocket
dim strHost
dim strMatch
dim tmpBuffer
dim domaneArray
strDomain= LCase(Trim(Request.Form("Domain"))) %>
</head>
[...]

' Lars her har jeg prøvet at sætte lidt af din kode ind

domaneArray = split(strDomain, ".")

Set objSocket = Server.CreateObject("Socket.TCP")
Select Case DomaneArray(ubound(domaneArray-1))
Case "com", "net", "org", "edu"
strHost = "Internic"
objSocket.Host = "rs.internic.net:43"
strMatch = "No match"
Case "dk"

Fra : Chrisser

Dato : 20-09-02 09:47

"Tine" <tinebn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hmm
> Nu har jeg rodet rundt i det igen ....... og så ender jeg med en fejl der

- ser ud til at du har et End If for meget

Chrisser

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-09-02 09:51

"Tine" <tinebn@hotmail.com> escribió en el mensaje

> /tine/whois.asp, line 70

Nu er det lidt svært at gætte hvilken linie der er linie 70

> Select Case DomaneArray(ubound(domaneArray-1))

ovenstående burde være:

Select Case DomaneArray(ubound(domaneArray)-1)

> Case "com", "net", "org", "edu"

burde være

Case "com", "net", "org", "edu":

> Case "dk"

burde være

Case "dk":

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Tine

Dato : 21-09-02 17:49

Hjææælp:!
[.....]
> Nu er det lidt svært at gætte hvilken linie der er linie 70
Det var min End if til sidst ;
[....]

Nu har jeg igen igen en fejl....!!!

søger på et tine.dk domæne

Socket.TCP error '8000ffff'

Error while processing Socket opperation: Can't assign requested address

/tine/whois.asp, line 48

Jeg har skrevet linie 48 ud for den aktuelle linie

Hvad med min objSocket.host = den variabel går igen ved begge udbyder har
det noget at sige??

<%option explicit
dim strDomain
dim pos
dim strDom
dim objSocket
dim strHost
dim strMatch
dim tmpBuffer
dim domaneArray
[...]

Linie 48 objSocket.Open

[...]

Mange Hilsner
Tine

Fra : Tine

Dato : 25-09-02 11:06

[......]

Det er vidst i den svære ende jeg er startet .!

Er der en der kan se hvad jeg nu gør forkert.?

den virkede fint da jeg kun søgte på com domæner

men Jeg kan altså ikke finde ud af at få den skilt så den søger på den
rigtige server alt efter com domæne eller dk domæne.!

Hjælp

Hilsen Tine

Fra : Tine

Dato : 26-09-02 10:09

[stolt]

hej
så har jeg med jeres hjælp og min egen fået det til at virke

hold da fest hvor er jeg glad.....!!!!

Og det virker ser det ud til efter det jeg har testet

Hejsa fra
Tine

min kode ser nu sådan ud til orientering til andre:

[...]

select case strdom

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-09-02 10:37

"Tine" <tinebn@fjern hotmail.com> escribió en el mensaje
> [stolt]
>
> hej
> så har jeg med jeres hjælp og min egen fået det til at virke

Dejligt! Hvordan fik du retten den fejl scriptet gav når du søgte på
..dk domæner?
MEd venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Tine

Dato : 26-09-02 13:49

jeg har jo haft så mange ....

men der hvor alle mine fejl lå var i dette stk kode.
[...]

' her har jeg sat end select ind istedet for det case else og da kørte den
ved at dele kodestykkerne op på den måde.!

' her har jeg fjernet et % foran No

strMatch = "No entries found"
end select