Problem med "overskriv fil" i forbindelse ~
Fra : Christian Jakobsen

Dato : 09-09-02 16:55

Jeg kan godt uploade filer til /var/www/html/ vha. ftp. Jeg kan også godt
slette dem igen, men jeg kan ikke få lov til at overskrive dem, så skriver
ftp-klienten bare "Overwrite permission denied". Hvad kan det skyldes?
--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Peter Makholm

Dato : 09-09-02 17:35

"Christian Jakobsen" <paaske@hunters.dk> writes:

> [...]
> slette dem igen, men jeg kan ikke få lov til at overskrive dem, så skriver
> ftp-klienten bare "Overwrite permission denied". Hvad kan det skyldes?

For at uploade filer og slette filer kræver det bare at du har
skriverettigheder til kataloget. For at overskrive filer kræver det at
du har skrive rettigheder til filen selv.

Hvorfor du af en eller anden grund ikke har skriverettigheder til de
filer du uploader ved jeg ikke.

--
Peter Makholm | According to the hacker ethic, the meaning of life
peter@makholm.net | is not Friday, but it is not Sunday either

Fra : Claus Albøge

Dato : 09-09-02 17:47

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> [...]
> du har skrive rettigheder til filen selv.
>
> Hvorfor du af en eller anden grund ikke har skriverettigheder til de

ProFTPD fx., tillader pr. default ikke at man overskriver filer. Det kan
dog ændres med AllowOverwrite direktivet:

http://proftpd.org/docs/directives/linked/config_ref_AllowOverwrite.html

/Claus A

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 09-09-02 18:05

> ProFTPD fx., tillader pr. default ikke at man overskriver filer. Det kan
> dog ændres med AllowOverwrite direktivet:

Det var her fejlen var. Tak!

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Peter Makholm

Dato : 09-09-02 17:51

csa@csa-net.dk (Claus Albøge) writes:

> ProFTPD fx., tillader pr. default ikke at man overskriver filer. Det kan
> dog ændres med AllowOverwrite direktivet:

Men den tillader at man sletter filer. Det er nok hvad jeg vil kalde
falsk sikkerhed. (Jeg kan slet ikke se at det skal kunne undskyldes
med andet end sikkerhed)

--
Peter Makholm | If you can't do any damage as root, are you still
peter@makholm.net | really root?