Telia bredbånd: Undgå disse amatører!
Fra : Jonathan

Dato : 09-09-02 13:37

Bestilte nu for over en måned siden Telia bredbånd telefonisk, i
forbindelse med deres landsdækkende kampagne.

På dette tidspunkt bekræftiger sælgeren samt Tlias hjemmeside, at jeg
kunne få Telia bredbånd- jeg bor i Tårbæk ved Klampenborg- og jeg
bestiller glad deres løsning, forventet leveringstid ca. en måned..

Venter og venter uden at høre nogetsom helst og chekker så omsider d.d
med Teila- íflg deres hjemmeside kan jeg nu IKKE få bredbånd hos dem
og ved telefonisk kontakt kan de oplyse " at jeg er fjernet da min
central er taget ned"!

Jeg har på intet tidspunkt hørt noget som helst fra dem-

konklusion: telia er amatører- hvis du har bestilt en forbindelse hos
dem må du hellere chekke at du faktisk kan få produktet- de giver ikke
besked i modsat fald

Jonathan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-09-02 19:30

On 9 Sep 2002 05:37:19 -0700, jonathankaplan2@hotmail.com (Jonathan)
wrote:

>konklusion: telia er amatører-

"1 ud af 1 eksempler viser at..."

I så fald kan jeg kun anbefale med at man ikke handler med nogen
udbyder overhovedet. Eller i øvrigt køber computerudstyr nogen steder.
Eller bruger noget software. Konklusionen er, at folk bag er amatører.

--
- Peter Brodersen

Fra : Michael Andreasen

Dato : 09-09-02 19:32

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote in message
> "1 ud af 1 eksempler viser at..."

Blev Telia ikke pålagt af telestyrelsen at få styr på sine ting?

Mvh Michael Andreasen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-09-02 19:41

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> wrote in message
> "Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote in message

> Blev Telia ikke pålagt af telestyrelsen at få styr på sine ting?

Kunne kun tænkte mig, det har noget at gøre med MobiltelefonI?

Fra : Lars Christensen

Dato : 09-09-02 20:39

On Mon, 9 Sep 2002 20:40:42 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Kunne kun tænkte mig, det har noget at gøre med MobiltelefonI?

Og fastnettelefoni

Lars

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-09-02 20:56

On Mon, 9 Sep 2002 20:32:04 +0200, "Michael Andreasen"

>Blev Telia ikke pålagt af telestyrelsen at få styr på sine ting?

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at Telia har nogle store opgaver
foran sig, ud fra de historier, jeg hører fra Telestyrelsen.

Jeg kritiserer mere måden at drage konklusioner på.

--
- Peter Brodersen

Fra : rea721

Dato : 10-09-02 17:00

Peter Brodersen wrote:

> "1 ud af 1 eksempler viser at..."

Hmm 100% , det er godt nok mange

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Dr. Ralph

Dato : 11-09-02 05:59

>konklusion: telia er amatører- hvis du har bestilt en forbindelse hos
>dem må du hellere chekke at du faktisk kan få produktet- de giver ikke
>besked i modsat fald
>
>Jonathan

Jeg forstår godt din harme over denne dårlige service.

Jeg har selv bestilt Telai ADSL for 2 måneder siden, og valgte den
enste løsning, der var dengang - tekniker løsningen, hvor det hele
bliver sat op hos dig for 1000 kr. Da jeg have udfyldt papirer Telia
om deres overtagelse af min linie fra orange opdagede jeg imidlertid,
at man kunne spare 500 kr ved at vælge en gør-det-seæv løsning.

Jeg fik så at vide, at jeg ikke kunne holde min plads i køen, hvis jeg
ville ahve gør-det selv-løsningen istedet.

Så jeg startede helt forfra - og har nu på 3 uger modtaget 2 af de
samme overdragelses aftaler fra Telia, som jeg allerede én gang har
udfyldt. Jeg har nu udfyldt det hele én gang til, så Telia nu har
modtaget 2 ens lydende overdragelses aftaler fra min side og revet den
3. istykker.

Npr man ringer til Telia for at høre, hvor man er i køen, og om der
sker noget, så minder personerne, jeg taler med i kundeservice,
desværre til forveksling dem, jeg for 18 måneder siden talte med hos
Orange, da jeg røg på deres ADSL sidste år.

Måske er det de samme folk, der er fyret fra Orange og nu arbejder i
Telia - for min konklusion er, at de virker rystende uvidende om alle
deres kunder situation og position på deres ventelister.

Generelt tror jeg bare vi må leve med, at når der kommer billige
tilbud på dyre løsninger, så er servicen derefter - hverken mere eller
mindre. Håber blot ikke Telia også laver Orange nummeret med at
nedtage telefon linier i ugevis - vi får se ?

Faktum er dog, at jeg idag faktisk kan se tilbage på næsten 12 måneder
med en meget stabil 1 Mbit ADSL hos Orange - men jeg havde da en hård
kamp for at få det til at virke - måtte true diverse ledere/managere i
sin tid hos Orange med bål, brand og grådige journalister.

Jeg håber dog Telia har lidt mere styr på det, men din fortællling er
ikke for opmuntrende - og de 5-6 medarbejdere jeg har talt med hos
Telia ADSL virker mere forvirrede end mig, der stiller spørgsmålene,
og det er sgu' ikke for lovende.

-------------------------
Kind regards/venlig hilsen
Dr. Ralph

Remove "remove" from my mailadress when mailing me.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 11-09-02 07:51

In article <mritnus3e2kdr4hid2u7suortokbsavb70@4ax.com>, Dr Ralph wrote:

> [...]
> desværre til forveksling dem, jeg for 18 måneder siden talte med hos
> Orange, da jeg røg på deres ADSL sidste år.

Det skal siges at der ikke som sådan er nogen "kø" - det første
tidspunkt man kan sige noget konkret er det øjeblik der kommer en
såkaldt "rå kobber" dato fra TDC, altså en dato for hvornår dit kobber
skal flyttes fra din nuværende operatør til Telia.
Når denne dato er på plads bliver der straks sendt et brev med denne
dato til dig.

> [...]
> mindre. Håber blot ikke Telia også laver Orange nummeret med at
> nedtage telefon linier i ugevis - vi får se ?

Det er klart at der kan ske menneskelige fejl, fx kan kobberet være
koblet forkert. Men i det øjeblik du får en bekræftet dato er der
udsendt en bekræftelse fra din nuværende operatør på at dit nummer kan
porteres, og derefter kører processen automatisk, så risikoen for fejl
er meget lille på det punkt i processen.

> [...]
> kamp for at få det til at virke - måtte true diverse ledere/managere i
> sin tid hos Orange med bål, brand og grådige journalister.

Jeg tror det er generelt for de fleste adsl-operatører at når først et
kredsløb der har haft fejl er blevet "rettet ind" kører det relativt
problemfrit, det er ihvertfald hvad jeg har hørt fra kunder hos mange af
de andre operatører.

For god ordens skyld: Jeg er ansat hos Telia og har derigennem et
indgående kendskab til Bredbånd@Home, men jeg udtaler mig kun som
privatperson her.

--
Andreas Plesner Jacobsen | As crazy as hauling timber into the woods.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 11-09-02 09:54

> [...]
>skal flyttes fra din nuværende operatør til Telia.
>Når denne dato er på plads bliver der straks sendt et brev med denne

Jeg modtog et sådant bred fra TDC, om at mit kobber var bestitl til at
blive nedtaget, men at det først ville ske den 4. december (ja
december) - jeg kontaktede telia, og de sagde det måtte være en fejl -
jeg har INTET hørt siden fra dem.

I det hele taget syntes jeg Telias lyst til at kontakte os kommende
kunder ang. info er meget lille.
Det går kun én vej.

-------------------------

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 11-09-02 12:22

Hej
¨
tja Telia er ikke så heldig med noget af det som de har gang i
det med at de ikke har styr på deres adsl det kommer nu ikke bag på mig
jeg har været ude for noget af det samme dog med den forskel at det gik ud
på at flytte mit fastnets nummer til dem der bestilte jeg den flytning
den 7 November 2001 og efter at ha rykket for det nogle gange og de ikke
overholdte deres aftaler så sagde jeg til dem at de kunne godt glemme alt om
at få mig som kunde i August 2002 tja det viser bare at de ikke er et
troværdigt selskab
mit råd til folk som vil ha bredbånd(adsl) vælge enten Cybercity / TDC eller
Tiscali de har da styr på deres sager med andre ord hold jer fra alt hva
telia har med at gøre

Hilsen
Hans Henrik Andersen

PS! Telia er en flok amatøre <- Hørt!

Fra : Frank Andersen

Dato : 11-09-02 16:59

wrote:

> [...]
>
>konklusion: telia er amatører- hvis du har bestilt en forbindelse hos
>dem må du hellere chekke at du faktisk kan få produktet- de giver ikke

Hej
Jeg er nu godt tilfreds med Telia Bredbånd@home.
Et par dage efter annonceringen af prisstigningen hos Orange, nok
omkring 15. juli, bestilte jeg Telia Bredbånd@home, og fik indsendt
fuldmagten. Telefonen blev ændret den 21. august og bredbånd blev
installeret den 28. august. Det virker fint med 2 Mbit download.
Eneste ærgelse er de få nyhedgrupper, der er til rådighed.

Frank Andersen
Ballerup

Fra : Dr. Ralph

Dato : 12-09-02 11:20

>Eneste ærgelse er de få nyhedgrupper, der er til rådighed.

Hvor få taler vi om ?

Sunsite dk har jo kun DK NG'er - hvem kan man bruge istedet for, hvis
man vil have adgang til all de udenlandske NG ?

-------------------------

Fra : JH

Dato : 12-09-02 12:13

Dr. Ralph wrote:

> Hvor få taler vi om ?
>
> Sunsite dk har jo kun DK NG'er - hvem kan man bruge istedet for, hvis
> man vil have adgang til all de udenlandske NG ?

Brug feks "news.cis.dnd.de ".
Her er de fleste DK-grupper med.
Du skal bare registrere dig på samme måde som hos Sunsite.

JH

Fra : Dr. Ralph

Dato : 12-09-02 13:28

>Brug feks "news.cis.dnd.de ".
>Her er de fleste DK-grupper med.
>Du skal bare registrere dig på samme måde som hos Sunsite.
>
>JH

Hvad hedder adressen på deres website, hvor man kan registrere sig ?

-------------------------

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-09-02 16:41

<http://news.cis.dfn.de/index.html>

Fra : Frank Andersen

Dato : 12-09-02 17:22

On Thu, 12 Sep 2002 12:20:08 +0200, Dr. Ralph <dr.ralph@solremove.dk>
wrote:

> [...]
>Kind regards/venlig hilsen
>Dr. Ralph
>
>Remove "remove" from my mailadress when mailing me.

Helt nøjagtig 7, alle telia.*
Telias almindelige abonnementer har > 25000, men i ADSL er der kun de
7, også selvom jeg har oprettet et Telia Internet Time for at få POP3
mailadresse. Jeg bruger dog min gamle Tiscali mailkonto som bruger, da
jeg ikke ønsker spam i min nuværende mailkonto.
Jeg bruger nu Sunsite.dk, da de fleste interessegrupper findes der.
Jeg abonnerer på et lille antal udenlandske grupper, men mest til
orientering, så jeg har ikke behov for at poste i dem.
Eneste ærgelse er, at jeg ikke kan få dk.binaer. Der er indimellem
noget godt. yellow.geeks.org har den men de fjerner det binære
Er der nogen, der kender en (gratis) newsserver, der har dk.binaer?

Frank i Ballerup

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 12-09-02 17:29

Frank Andersen <franka@tiscali.dk> writes:

>Eneste ærgelse er, at jeg ikke kan få dk.binaer. Der er indimellem
>noget godt. yellow.geeks.org har den men de fjerner det binære
>Er der nogen, der kender en (gratis) newsserver, der har dk.binaer?

Binære grupper er noget, man skal betale for praktisk talt alle
steder. Hvis ens egen ISP altså ikke fører dem.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-09-02 18:58

Thu, 12 Sep 2002 18:22:16 +0200, skrev Frank Andersen
<franka@tiscali.dk>:

>Eneste ærgelse er, at jeg ikke kan få dk.binaer. Der er indimellem
>noget godt. yellow.geeks.org har den men de fjerner det binære
>Er der nogen, der kender en (gratis) newsserver, der har dk.binaer?

biggulp.readfreenews.net
kan til nød bruges, men den er langsom, 5 - 6 kilobytes/sec.

Til gengæld meget højt compleetnes.