Skrivebeskyttelse af INPUT-felter
Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-02-01 15:13

Jeg har nogle felter i en formular som udfyldes af nogle
Javascript-funktioner. Hvordan forhindrer man at brugeren redigerer i
indholdet?

Felterne bliver udfyldt med både en skjult og en synlig værdi, så jeg
antager at modtager de korrekte (oprindelige) data, men brugeren kan
jo føle sig snydt, hvis der kommer til at stå noget andet på
regningen, end det brugeren tror han har rettet til.

<INPUT TYPE="hidden" NAME=TotalPrice><INPUT NAME=TotalPrice2>

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-02-01 15:29

Kurt Hansen skrev:

> Jeg har nogle felter i en formular som udfyldes af nogle
> Javascript-funktioner. Hvordan forhindrer man at brugeren redigerer i
> indholdet?

<input type='text' disabled='true'>

Virker kun i Konqueror, Mozilla, Netscape 6 og Opera.

--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-02-01 15:30

Jonas Koch Bentzen skrev:

> <input type='text' disabled='true'>
>
> Virker kun i Konqueror, Mozilla, Netscape 6 og Opera.

Jeg glemte lige Internet Explorer.

--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-02-01 17:24

Jonas Koch Bentzen skrev:

><input type='text' disabled='true'>

Hvad med at bruge readonly?

<input readonly name="charleft" value="160 tegn tilbage"
class="charleft" size="16" maxlength="16">
--
venligst
/Lasse

Snup en gratis kold fra kassen:
http://fergusons.dk/ebeer/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-02-01 11:26

On Wed, 21 Feb 2001 15:29:09 +0100, Jonas Koch Bentzen wrote:

><input type='text' disabled='true'>
>
>Virker kun i Konqueror, Mozilla, Netscape 6 og Opera.

Nu har jeg læst mig til, at der er en ulempe: "Values of disabled
controls are not submitted with a form", og det er jo ikke så godt.
Readonly kommer til gengæld med, så den snupper jeg.

Under alle omstændigheder tak for forslagene (også til Lasse), for det
gav mig en ide om, hvor jeg skulle læse.

Venlig hilsen
Kurt Hansen