Sikkerhed i ethernet
Fra : Jens

Dato : 09-09-02 11:46

Hej!

Jeg sad og tænkte på hvordan man tilgodeser sikkerheden i et Ethernet. Med
sikkerhed mener jeg rent fysisk, sætter man 2 netkort i hver server og
trækker kabler til 2 adskilte switche eller ...?

Nogen der har erfaring på dette område?

Mvh

-Jens

Fra : Christian Lyng

Dato : 09-09-02 14:28

"Jens" <ask@news.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sikkerhed mener jeg rent fysisk, sætter man 2 netkort i hver server og
> trækker kabler til 2 adskilte switche eller ...?

Sikkerhed i forhold til hvad?.

De maskiner der må komme på? (checke MAC adr.)
Kryptere hvad der er på ethernettet?

Chr.

Fra : JJ

Dato : 09-09-02 15:25

"Christian Lyng" <christian.lyng@NOSPAMtiscali.dk> wrote in message

> Sikkerhed i forhold til hvad?.
>
> De maskiner der må komme på? (checke MAC adr.)
> Kryptere hvad der er på ethernettet?

Jeg tror han mener tilgængelighed. Står det ene netkort af, kan han stadig
komme i kontakt med maskinen via netkort nr. 2.

mvh
///JJ

Fra : Jens

Dato : 09-09-02 18:28

Hej

> Jeg tror han mener tilgængelighed. Står det ene netkort af, kan han stadig
> komme i kontakt med maskinen via netkort nr. 2.

Lige præcis. Det jeg tænkte på var om man kunne gøre ligesom i Token ring,
hvor det er muligt at køre med en backup-ring og i tilfælde af at den en
ring går ned tager den anden over.

Altså så sætte to netkort i hver server og hvis det et net fejler tager det
andet over, en form for "backup backbone"?

Mvh

- Jens

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 09-09-02 22:10

"Jens" <ask@news.dk> wrote:

> [...]
det
> andet over, en form for "backup backbone"?

Man benytter ofte spanning tree kombineret med en link aggregation der kan
blive ved med at fungere hvis den ene forbindelse går ned.

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=spantree

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=linkaggr

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-09-02 23:53

On Mon, 9 Sep 2002 12:46:08 +0200, "Jens" <ask@news.dk> wrote:

> Jeg sad og tænkte på hvordan man tilgodeser sikkerheden i et Ethernet.
> Med sikkerhed mener jeg rent fysisk, sætter man 2 netkort i hver server
> og trækker kabler til 2 adskilte switche eller ...?

Ja, det er da en udmærket løsningsmodel. Intels AFT virker fint.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/