Lav selv linoliemaling - hvordan
Fra : Kasper Thor Larsen

Dato : 08-09-02 23:58

Man kan selv lave sin linoliemaling har jeg hørt - men hvordan? Hvor får man
fugicid fra? Hvad er det for et stof? Erfaringer søges???

--
Kasper Thor

Remove DELETESPAMFILTER from my email-address if you want to reach me!

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 09-09-02 01:53

> [...]
man
> fugicid fra? Hvad er det for et stof? Erfaringer søges???

Her kan du se en liste over leverandører (scroll ned):
http://www.raadvad.dk/index.asp?id=240
og her er opskrifterne:
http://www.raadvad.dk/index.asp?id=369

Iøvrigt er www.raadvad.dk nok en af de bedste sider når det kommer til gode
råd om renovering af ældre huse...

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-09-02 07:03

Kasper Thor Larsen wrote:
> Man kan selv lave sin linoliemaling har jeg hørt - men hvordan?

Det er nu ikke så ligetil. Hvis man blot rører pigment i rå linolie, vil
delene ikke blive ordentligt blandet. Derfor kører man pigment og lidt
linolie gennem et sæt valser til en pasta som skrabes af valsen med en
rakel (farvemølle). Pastaen kan så iblandes mere linolie.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Ole Jensen

Dato : 09-09-02 14:15

Kasper Thor Larsen wrote:

> Man kan selv lave sin linoliemaling har jeg hørt - men hvordan? Hvor får man
> fugicid fra? Hvad er det for et stof? Erfaringer søges???
>

> --

Prøv at se på
www.linolie.dk

De har både linolie med fungicider og forskellige farver.

Ole-J