Brug af variabel i Javascriptkode!
Fra : Jesper Kildedal

Dato : 08-09-02 23:37

Hej NG

Hvis man på et tidspunkt har defineret en værdi, hvordan bruger man den så
senere i et link. Jeg skal bruge det i sammenhæng med validering af nogle
tekstbokse. En del af min kildekode ser således ud:

error_navn = 0;

navn=(document.forms[0].navn.value).toLowerCase();

if(navn ==""){
error_navn = 1;
error = 1;
}

if(error == 0){
document.forms[0].submit();
}

else{
window.location='default.asp?page=gaestebog-add&error-navn=error_navn';
}

Til sidst i koden refererer jeg til en anden side (window.location=...),
hvor jeg gerne vil have sat værdien "1" ind i stedet for "error_navn" i den
querystring jeg får på næste side. Der kommer nemlig til at stå "error_navn"
og ikke "1" som jeg troede.
Hvordan løses dette problem??

--
Jesper

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-09-02 23:48

Fra : Jesper Kildedal

Dato : 09-09-02 06:57

Hej igen

> Jonas Koch Bentzen wrote:

> window.location='default.asp?page=gaestebog-add&error-navn='+error_navn;

Det virker fint med denne ene variabel, men jeg glemte at sige, at jeg skal
bruge flere variabler. Jeg har prøvet mig lidt frem, men kan ikke finde ud
af hvordan man gør. Koden:

window.location='default.asp?page=gaestebog-add&error-navn='+error_navn;'err
or-email='+error_email;'error-tekst='+error_tekst;

Hvis man sætter tegnet ";" efter første variabel indsætter den ikke resten
af variablerne.
Kan du hjælpe??

--
Jesper