kalk mod mus??
Fra : Kasper Thor Larsen

Dato : 08-09-02 21:39

En af mine venner har tidligere arbejdet hos en entrepenør der primært har
bygget stalde. Han påstår at der blev smidt flere 100 kg kalk i alle hulrum
i vægge og gulve for det kunne mus og rotter ikke lide! Kan det virkelig
passe? Jeg har i øjeblikket brækket både gulve, vægge og lofter ned! Så det
er jo en smal sag for mig at hælde kalk i skidtet før jeg isolerer og lukker
igen, men hvis det ikke duer gider jeg ikke!! Hva sige i ohh alvidende
gruppe!

--
Kasper Thor

Remove DELETESPAMFILTER from my email-address if you want to reach me!

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-09-02 22:08

Kasper Thor Larsen <k2r@larsenDELETETHISSPAMFILTER.dk> skrev i en
> [...]
lukker
> igen, men hvis det ikke duer gider jeg ikke!! Hva sige i ohh alvidende

De kan heller ikke lide isolering (glas/stenuld), det kan vi andre heller
ikke.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Gert

Dato : 08-09-02 22:48

> Kasper Thor Larsen <k2r@larsenDELETETHISSPAMFILTER.dk> skrev i en

> De kan heller ikke lide isolering (glas/stenuld), det kan vi andre heller
> [...]
hmm gider du så ik komme og forklarer det for de gnavere der bosætter sig i
mit hus hver vinter
de indretter sig ganske fint i både glas og stenuld

men den med kalk ka jeg godt li så hvis der er hold i den er det da værd at
overveje

Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

Fra : Kasper Thor Larsen

Dato : 08-09-02 23:07

> De kan heller ikke lide isolering (glas/stenuld), det kan vi andre heller
> [...]

Okay du er heldig, mine mus (og rotter!) kan godt lide isoleringen, jeg har
fundet adskillige musereder (også med unger!) og kadavre efter både mus og
rotter i min isolering som jeg er igang med at skifte (tillad mig her at
nævne at jeg overtog huset 1.8.02, så det er ikke mig der har tiltrukket alt
krybet!) Jeg bor på sydsjælland og her er gnaverne måske ikke så godt vant!
Men hvad med kalken?? Nogen erfaringer anyone??

Kasper Thor

Fra : Per A. Hansen

Dato : 09-09-02 19:23

> [...]
det
> er jo en smal sag for mig at hælde kalk i skidtet før jeg isolerer og

En dårlig ide aht. isoleringen.
Mus og rotter vil altid kunne finde vej ind - tør kalk vil ikke være nogen
hindring.
Med kalk menes nok læsket kalk ( kalciumhydroxid) som det findes i
mørtel. Det hærdner ret hurtigt til den ikke vandopløselige form
- kalciumcarbonat. Den bider både rotter og mus gladeligt i - den er
blødere end muren.

> igen, men hvis det ikke duer gider jeg ikke!! Hva sige i ohh alvidende
> gruppe!

Prøv at spørge i vedkommende gruppe!

Per A. Hansen

Fra : Mai-Brit

Dato : 10-09-02 11:02

"Per A. Hansen" <per.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Kasper Thor Larsen <k2r@larsenDELETETHISSPAMFILTER.dk> skrev i en
> hulrum
> det
> lukker

klip

klip

Om det virker ved jeg ikke, mine forældre prøvede det, for de fik at vide
mus og rotter ikke kan klare den tørre kalk i deres lunger. Om den holder
ved jeg som sagt ikke.
mvh
Mai-Brit