Debian: Bad Magic Number
Fra : F.Larsen

Dato : 08-09-02 21:50

Hej

Under installationen af Debian oprettede jeg tre partitioner
/dev/hda1 ext2 1GB
/dev/hda2 ext2 1GB
/dev/hda3 swap 0.5GB

hda1 og hda3 virker fint, men hda2 giver en fejl når jeg prøver at mounte
den:
"Bad magic number in super-block while trying to open /dev/hda2"

Hvordan får man den mounted ?

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : Marcus Brofeldt

Dato : 08-09-02 22:23

On Sun, 08 Sep 2002 22:49:56 +0200, F.Larsen wrote:

> Hvordan får man den mounted ?

Forsøg først med:
# fsck /dev/hda2

Hvis den ikke kan fikse problemet, giver den dig nok et (bedre) hint om hvad der
er galt.

--
Marcus Brofeldt

readme.backwards
teN.nafiY@ezakimaK

Fra : F.Larsen

Dato : 08-09-02 22:38

"Marcus Brofeldt" <kigminsig@i.bunden> wrote in message

> Hvis den ikke kan fikse problemet, giver den dig nok et (bedre) hint om
hvad der
> er galt.

Jeg gik tilbage til debian installations guiden - og jeg må have "glemt" at
formatere partition. prøvede så med mkfs og der var hul igennem ;=)

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 09-09-02 12:27

F.Larsen wrote:
> Hej
>
> Under installationen af Debian oprettede jeg tre partitioner
> /dev/hda1 ext2 1GB
> /dev/hda2 ext2 1GB
> /dev/hda3 swap 0.5GB

mest af nysgerrighed:

Er det ikke en meget stor swap du har lavet? ville det halve ikke være
mere end rigeligt?

hilsen Claus

Fra : Christian Laursen

Dato : 09-09-02 12:34

Claus Christian Larsen <news@tophygiejne.dk> writes:

> mest af nysgerrighed:
>
> Er det ikke en meget stor swap du har lavet? ville det halve ikke være
> mere end rigeligt?

Med de priser, diske ligger i for tiden, er swap et rigtig dumt sted at
spare.

Hellere for meget end for lidt.

Christian Laursen

Fra : Kent Friis

Dato : 09-09-02 18:33

Den 09 Sep 2002 13:34:09 +0200 skrev Christian Laursen:

>Med de priser, diske ligger i for tiden, er swap et rigtig dumt sted at
>spare.
>
>Hellere for meget end for lidt.

Tja, har man for lidt swap, bliver man ret hurtigt klar over det, når
der pludselig bliver lukket et par programmer.

Har man for meget, vil maskinen kvæle sig selv, eller i hvert fald blive
så ufattelig langsom at X er ubrugelig, og konsollen kræver en ret god
tålmodighed.

Mvh
Kent
--
unsigned long main = 0xC8C70FF0;

Fra : F.Larsen

Dato : 09-09-02 16:59

"Claus Christian Larsen" <news@tophygiejne.dk> wrote in message

> Er det ikke en meget stor swap du har lavet? ville det halve ikke være
> mere end rigeligt?

Det er muligt, men det var med rundt hånd at pladsen blev fordelt. Iøvrigt
regner jeg med at sætte mere RAM i maskinen : 256 MB og så er det vel ok med
512MB i swap ;=)

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/