Debian: Apache version
Fra : F.Larsen

Dato : 08-09-02 21:03

Hej

Hvordan ser jeg hvilken version af apache som Debian har installeret.
Umiddelbart virker det som om det er 1.3 ? - men den nyeste er vel 2.0 ?

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : Jakob Goldbach

Dato : 08-09-02 21:17

On Sun, 08 Sep 2002 22:02:36 +0200, F.Larsen wrote:

> Hej
>
> Hvordan ser jeg hvilken version af apache som Debian har installeret.
> Umiddelbart virker det som om det er 1.3 ? - men den nyeste er vel 2.0 ?

dpkg -l apache giver at det er 1.3.26

Ja, den nyeste er apache 2.0.x - men de fleste distro'er er altid bagud.
Og med god grund. F.eks. virker Php vist ikke med 2.0 endnu (sidste jeg
kiggede). mod_perl til apache 2.0 er stadig 'bleeding-edge'

Fra : F.Larsen

Dato : 08-09-02 22:07

"Jakob Goldbach" <goldbach@imf.au.dk> wrote in message
> Ja, den nyeste er apache 2.0.x - men de fleste distro'er er altid bagud.
> Og med god grund. F.eks. virker Php vist ikke med 2.0 endnu (sidste jeg
> kiggede). mod_perl til apache 2.0 er stadig 'bleeding-edge'

Ok, tak. det er 1.3.9 som jeg har

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : Jakob Goldbach

Dato : 08-09-02 23:02

On Sun, 08 Sep 2002 23:06:39 +0200, F.Larsen wrote:

> "Jakob Goldbach" <goldbach@imf.au.dk> wrote in message
>
> Ok, tak. det er 1.3.9 som jeg har

Så tror jeg at du kører en ældre Debian. Version 1.3.26 er
på woody. (jeg tror du kører potato)

Fra : F.Larsen

Dato : 09-09-02 08:37

"Jakob Goldbach" <goldbach@imf.au.dk> wrote in message news:VOPe9.62243

> Så tror jeg at du kører en ældre Debian. Version 1.3.26 er
> på woody. (jeg tror du kører potato)

jeg downloade den i sidste uge fra sunsite.dk
readme på CD'en siger:
Debian GNU/Linux 2.2 r7 "Potato" - Official i386 Binary-1 CD"Potato"

er det noget gammelt slam ?

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : F.Larsen

Dato : 09-09-02 08:46

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote in message news:CdYe9.62775

> Debian GNU/Linux 2.2 r7 "Potato" - Official i386 Binary-1 CD"Potato"

Gravede lidt mere i det og jeg har hentet iso filen her:
ftp:sunsite.dk/disk4/debian-cd/2.2_rev7/i386

Jeg kan ikke rigtig se andre muligheder ?

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 09-09-02 12:03

F.Larsen wrote:

> Gravede lidt mere i det og jeg har hentet iso filen her:
> ftp:sunsite.dk/disk4/debian-cd/2.2_rev7/i386
>
> Jeg kan ikke rigtig se andre muligheder ?

apt-get dist-upgrade

men først skal man besøge /etc/apt og gå ind i sourcelist. Der skal man
erstatte alle "stable" med "woody".

Desuden skal du lige fjerne noglr af disse her : #
men det fremgår af noget tekst. Ellers står det altsammen i debianguiden.

hilsen Claus

der er nødt til at se på sin kompilering igen. lydkortet virker
stadigvæk ikke

Fra : Jakob Goldbach

Dato : 09-09-02 12:04

On Mon, 09 Sep 2002 13:03:01 +0200, Claus Christian Larsen wrote:

> apt-get dist-upgrade
>
> men først skal man besøge /etc/apt og gå ind i sourcelist. Der skal man
> erstatte alle "stable" med "woody".

woody = stable. Så hvis der står potato skal du bare skrive stable
istedet.

Fra : F.Larsen

Dato : 09-09-02 17:03

> woody = stable. Så hvis der står potato skal du bare skrive stable
> istedet.

den er jeg ikke med på. Hvis der er kommet en nyere version af Debian, så er
meningen vel at jeg downloader og installerer Debian 3.0. Jeg får vel ikke
en ny version ved at gå ind og rette i en konfig fil ?

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : Jakob Goldbach

Dato : 09-09-02 18:20

On Mon, 09 Sep 2002 18:02:31 +0200, F.Larsen wrote:

> [...]
> så er meningen vel at jeg downloader og installerer Debian 3.0. Jeg får
> vel ikke en ny version ved at gå ind og rette i en konfig fil ?

Som der tidligere var beskrevet i tråden :

Skriv kommandoen : apt-get dist-upgrade

Fra : Peter Makholm

Dato : 09-09-02 08:44

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> writes:

> er det noget gammelt slam ?

Nej, men den nyeste er 3.0r0 'Woody'.

--
Peter Makholm | Perhaps that late-night surfing is not such a
peter@makholm.net | waste of time after all: it is just the web

Fra : Peter Makholm

Dato : 09-09-02 17:28

> [...]

> meningen vel at jeg downloader og installerer Debian 3.0. Jeg får vel ikke
> en ny version ved at gå ind og rette i en konfig fil ?

Sådan da. Du ændre i en konfigurationsfil lader apt-get opdaterer
systemet.

<http://debianguiden.dk/dists/stable/html/apt-og-dpkg.html#DIST-UPGRADE>

--
Peter Makholm | I laugh in the face of danger. Then I hide until
peter@makholm.net | it goes away

Fra : Kim Hansen

Dato : 09-09-02 20:44

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> Sådan da. Du ændre i en konfigurationsfil lader apt-get opdaterer
> systemet.

Og hvis der i konfigurationsfilen står 'stable' i stedet for 'woody'
eller 'potato', så behøver man ikke at rette den.

Det virker fint, jeg administrerer en server med Woody der er oppe på
428 dages oppetid.

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-'`' -. ;-;;,_ | Jeopardy.

Fra : F.Larsen

Dato : 09-09-02 20:51

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> wrote in message
> Sådan da. Du ændre i en konfigurationsfil lader apt-get opdaterer
> systemet.
>
> <http://debianguiden.dk/dists/stable/html/apt-og-dpkg.html#DIST-UPGRADE>

Det lykkedes delsvist i første hug. Efter at have rettet sources.list gik
den i stå på apt-get dist-upgrade.
Jeg kørte herefter apt-setup og angav CD ROM Drevet (med 3.0 CD'en) og angav
et andet site end sunsite.dk og så var der hul igennem ...

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 10-09-02 07:43

F.Larsen wrote:
> [...]
> Jeg kørte herefter apt-setup og angav CD ROM Drevet (med 3.0 CD'en) og angav
> et andet site end sunsite.dk og så var der hul igennem ...

Efter at have rettet i sourcelisten skal du lige skrive: apt-get update

derefter apt-get dist-upgrade

Det er netop det der er fantastisk ved debian. Den slags ting er så
simpelt at man tror det er løgn....

Hilsen Claus

Fra : Jakob Goldbach

Dato : 10-09-02 07:46

On Tue, 10 Sep 2002 08:43:20 +0200, Claus Christian Larsen wrote:

> Det er netop det der er fantastisk ved debian. Den slags ting er så
> simpelt at man tror det er løgn....

Og bemærk - du laver en major release opgradering uden at reboote !!

Fra : F.Larsen

Dato : 10-09-02 07:55

> [...]

He he ja

> Og bemærk - du laver en major release opgradering uden at reboote !!

Ja, det er godt nok smart ! ;=)

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : F.Larsen

Dato : 10-09-02 07:53

"Claus Christian Larsen" <news@tophygiejne.dk> wrote in message

> Efter at have rettet i sourcelisten skal du lige skrive: apt-get update
>
> derefter apt-get dist-upgrade

Det var også den rækkefølge jeg fulgte, den først gik godt, den anden "hang"

Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/
http://home.cbkn.dk/spyware/

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 10-09-02 09:46

F.Larsen wrote:
> "Claus Christian Larsen" <news@tophygiejne.dk> wrote in message

> Det var også den rækkefølge jeg fulgte, den først gik godt, den anden "hang"

Så gentager du bare komandoen. Det er bare et mirror der er optaget. Er
det helt galt er der en apt-get --fix-missing komando.

Hilsen Claus