Netværk !!
Fra : Thomas

Dato : 08-09-02 20:50

Hej NG.

Vi er en boligforening med et netværk på Ca. 30 pc`er
Vi har fire switche så hele huset er koblet sammen.
3 adsl linier med Ca. 10 brugere på hver linie.
Vi kører styresystemerne Win95, Win98, Millennium, W2K WinXP.
Vi har alle faste interne ip adresser på netværket.

Vores problem er at vi ikke kan "finde" hinanden på netværket.
Men alle kan godt bruge internettet.
Og man kan også pinge alle de computere der er online.

Jeg har hørt noget om at man kun må have 3 switche i et netværk (er dette
rigtigt) ????

Dette er selvfølgelig ikke et stort problem men det er meget irreterende at
det ikke virker.

På forhånd tak for hjælpen.

/Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-09-02 22:23

On Sun, 8 Sep 2002 21:50:17 +0200, "Thomas" <t:nissen@tiscali.dk>
wrote:

> Vi har alle faste interne ip adresser på netværket.

Hvilke?

> Jeg har hørt noget om at man kun må have 3 switche i et netværk (er dette
> rigtigt) ????

Nej.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas

Dato : 09-09-02 15:20

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Hvilke?

Vi har ip ip range der hedder 192.168.1.1 - 192.168.1.254 med undernet maske
255.255.255.0

> Nej.
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 09-09-02 22:48

> Jeg har hørt noget om at man kun må have 3 switche i et netværk (er dette
> rigtigt) ????

Nejda. Det er vist en ret oldgammel regel, som kun gjaldt hub på
serieforbunden række.

> Dette er selvfølgelig ikke et stort problem men det er meget irreterende
at
> det ikke virker.

Personligt ville jeg heller ikke dele min PC ud til naboen !!
Du skal jo dele noget ud før du kan se dem. dvs på win98 o.a.
Jeg ved ikke med XP om det samme er gældende.
En WINS server kunne også hæjoe jer lidt med navneopløsning osv.

> På forhånd tak for hjælpen.

selv tak

HTH
Martin Bilgrav

Fra : Thomas

Dato : 12-09-02 10:26

"Martin Bilgrav" <bilgravCUTTHISOUT@image.dk> wrote in message

> Nejda. Det er vist en ret oldgammel regel, som kun gjaldt hub på
> serieforbunden række.

Ok...

> [...]
> Jeg ved ikke med XP om det samme er gældende.
> En WINS server kunne også hæjoe jer lidt med navneopløsning osv.

Nu er vi ret mange der gerne vil dele et par mapper og det kan vi godt finde
ud af.
Man kan godt finde en computer hvis man søger på den, men hvis man går ind i
andre computere skriver den ingen adgang til "arbejdsgruppen" og
arbejdsgruppen er ikke tilgængelig og det er det vi gerne vil kunne.
Du skriver noget om en WINS server (hvad og hvordan)
Vi har en W2k Server på hele døgnet der hoster vores hjemmeside og laver
lidt trafik statestik, kan jeg tage brug af denne til at få vores netværk
til at køre.

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 12-09-02 10:48

> [...]
> andre computere skriver den ingen adgang til "arbejdsgruppen" og
> arbejdsgruppen er ikke tilgængelig og det er det vi gerne vil kunne.

Altså at kunne browse netværket computers gennem Network Neighborhood.
ok...
Men jeg tror du vil få en del problemer hvis fx en win98 skal se shares på
en win2k, uden at være oprettet bruger, da Guest account er default slået
fra.
ydermere skal du jo også være logget på din win98 med denne bruger.

> [...]
> lidt trafik statestik, kan jeg tage brug af denne til at få vores netværk
Hvis du installere en DNS på din w2k server og indsætter en forwarder for
unknow til jeres internet DNS, og herefter beder alle brugere om at bruge
den som Primary DNS, vil det nok løse en del af jeres problemer. Dog vil du
stadig have accessrights problemet.

HTH
Martin Bilgrav