asp/access/farver
Fra : Bette

Dato : 08-09-02 18:37

Jeg vil gerne vide hvordan man kan lave sådan at man har nogen felter,
med noget tekst og en farve, så skal man kunne gå ind på en side og
vælge imellem 5 forskellige farver, og så kan man ændre farve og tekst
derfra.

et lille eksempel, som bare skal laves om til asp og hentes med en
database istedet for en tabel, og ren html.
http://www.bjarkes.dk/alianceoversigt.html

http://www.kandu.dk/

Fra : SumSum

Dato : 09-09-02 16:01

"Bette" <Bette.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> et lille eksempel, som bare skal laves om til asp og hentes med en
> database istedet for en tabel, og ren html.

Hvert felt skal oprettes som en post i en database. Du skal bruge følgende
oplysninger om hvert felt:

Klannavn (type=tekst længde=??)
klanstatus (f.eks. alliance, Iap, Iap24, Iap48, Iap72 eller fjende)
(type=tekst længde=8)
position på klanoversigten (kolonne og række) (type=tal ingen decimaler)

Indtast klanoversigten i din database fra start og udskriv den ved at hente
posterne med følgende SQL sætning:

sql="select * from klan order by kolonne, raekke"
rs=conn.execute(sql)
If rs.EOF then
Response.Write "Fejl. Der er ingen poster i klanoversigten"
Else
antalkolonner=0
response.write "<table border=0>"
' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do
if antalkolonner=0 then
response.write "<tr>"
end if
' Udskriv værdien af felterne
response.write "<td "
select case rs("klanstatus")
case "alliance"
response.write "bgcolor=green>"
case "iap"
response.write "bgcolor=purple>"
' osv...... (tilføj selv de andre muligheder)
case else
response.write "bgcolor=white>" ' bruger hvid som fejlfarve
end select
response.write rs("klannavn") & "</td>"
antalkolonner=antalkolonner + 1
' er hele rækken udskrevet? Hvis ja, nulstil antal kolonner
if antalkolonner=9 then
antalkolonner=0
response.write "</tr>" & vblf
end if
' hent næste post i databasen
rs.MoveNext
' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs.EOF
response.write("</table>")
End if

Nu har du så udskrevet tabellen. Så skal du lave rutinerne til at ændre
indholdet i tabellen. Det har du prøvet før. Hint: Læs HTML.dks tutorial om
hvordan du bruger update kommandoen i SQL

Hilsen
SumSum/DF

---

Fra : Niels Sloth

Dato : 09-09-02 18:55

Du kan også kombinere med CSS og tildele forskellige Class-værdier til
tabelcellerne, afhængig af hvad der står i databasen. Det gør det lidt
mere overskueligt.

Niels