Udskrift fra dos til netværksprinter
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 21-02-01 12:31

Er der nogen der kan hjælpe med følgende:

Hvor kan man fra TP 6 udskrive til en netværksprinter, når det skal virke
fra en Dos prompt under NT4 ? - Det virker nemlig i Win9x.

\\Computer\printer

Jeg har forsøgt med følgende kode:

assign(OutputDev, '\\Computer\printer');
rewrite(OutputDec);

resultat er runtime error 5

pft

Fra : Hauge

Dato : 21-02-01 12:51

Hejsa

"Lars Rasmussen" <Lars.P.Rasmussen@falkenberg.dk> wrote in message
> Hvor kan man fra TP 6 udskrive til en netværksprinter, når det skal virke
> fra en Dos prompt under NT4 ? - Det virker nemlig i Win9x.

Tilslut netprinteren til en lpt-port i printeropsætngen i NT4.

Således:

Assign(OutputDev,'lpt2');
Rewrite(OutputDev);

Det virker, har brugt det flere gange, den der med net-stien kan TP6 ikke
rigtigt finde ud af.

Mvh Hauge

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 21-02-01 13:37

Jeg vurderede muligheden med at mappe lpt portene, men ville helst undgå
dette, idet vore apps læser på brugeropsætninger for at afgøre hvilke typer
udskrifter, der skal udskives hvor.

Jeg håber at der er en som kender noget kode til at erstatte rewrite proc.
mv., hvis det kan løse problemmet.

Jeg undrer mig nemlig over at man med copy kommandoen godt kan skrive
direkte til netværks printeren.

- Lars

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 21-02-01 13:39

kontrol panel > printere > vælg én printer > egenskaber > porte

Det er et par år siden, jeg har brugt det. Kræver vist bl.a. at
printdriverne er installeret lokalt og ikke på en fælles server (hvor du
måske ikke har adgang til at rette i opsætningen).

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 21-02-01 14:16

Hej,

Beklager for at udelukke disse ting har jeg forsøgt på NT serveren, hvor
printeren er oprettet og endda logget ind med administrator.

Bemærk at copy kommandoen godt kan sende et output direkte til
netværksprinteren.

mvh
Lars

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 21-02-01 22:28

Just as I expected, Lars Rasmussen came up with this:

>Bemærk at copy kommandoen godt kan sende et output direkte til
>netværksprinteren.

Jeps, det er fordi der i cmd.exe (under NT/2K) og command.com (under
95/98 (Me?)) er lavet nogen sjove udvidelser så de også kan finde ud af
UNC stier, ligesom de kan finde ud af lange filnavne. Læg mærke til at
command.com ikke kan nogen af disse ting når Windows ikke kører!

Niels
Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://www.niller.f2s.com/ - niLLer's pages (My programs, in English)