PostgreSQL: UPPER() og Unicode
Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-09-02 15:35

Jeg har konfigureret PostgreSQL med Unicode- og locale-understøttelse,
og nu forsøger jeg at bruge UPPER() til at returnere et ord med store
bogstaver. Problemet er, at værdierne i tabellen er i UTF-8 (de kan være
kinesiske tegn, danske bogstaver, hindi eller hvad som helst andet). Jeg
kender ikke det egentlige tegnsæt for brugerens indhold - alt er bare
skrevet ned som UTF-8. Er der nogen som helst chance for, at man kan få
UPPER() til at returnere ordet med store bogstaver? Så vidt jeg kan se,
skal man normalt bruge LC_CTYPE og så et bestemt sprog for at kunne få
UPPER() til at håndtere andet end US-ASCII - men her er der altså tale
om UTF-8. JavaScript kan godt finde ud af at gøre UTF-8-tegn til store
bogstaver... kan PostgreSQL også?