FTP fra klienter til Sunsite virker ikke (~
Fra : Michael Andreasen

Dato : 08-09-02 13:33

Hey.. Jeg har netop sat en Debian router op på kontoret. Alt virkede
tilsyneladende perfekt, indtil jeg til min store skræk opdagede at det gav
problemer at benytte FTP indenfra og ud, f.eks. hvis en klint > Sunsite

WAN:80.197.x.x

eth0

Debian router

eth1 - LAN: 192.168.0.1/24

Jeg mangler tilsyneladende nogle linier i min Iptables. Nogen der ved hvilke
hvad der kan være tale om når man benytter 3xDROP policies?

Eller skal jeg poste hele mit iptables script her Håber nogen kan
hjælpe?

Mvh
Michael

Fra : Kent Friis

Dato : 08-09-02 16:26

Den Sun, 8 Sep 2002 14:33:18 +0200 skrev Michael Andreasen:
> [...]
>
>Jeg mangler tilsyneladende nogle linier i min Iptables. Nogen der ved hvilke
>hvad der kan være tale om når man benytter 3xDROP policies?

ACCEPT på ESTABLISHED,RELATED - og så ip_conntrack_ftp modulet.

Mvh
Kent
--
Mails skrevet før 12:00 skal læses med det forbehold, at hjernen først
forventes at være færdig med at boote på det tidspunkt, og indholdet

Fra : Michael Andreasen

Dato : 08-09-02 19:01

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> wrote in message

> ACCEPT på ESTABLISHED,RELATED - og så ip_conntrack_ftp modulet.

Ok tusind tak.. Jeg afprøver dine forslag imorgen tidlig - endnu engang
tusind tak :)

Mvh Michael

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-09-02 11:19

Kent Friis wrote:

> ACCEPT på ESTABLISHED,RELATED - og så ip_conntrack_ftp modulet.

Og ip_nat_ftp skal formentlig også til, da maskinen synes at køre NAT.

/Rasmus

Vampires are not visible in mirrors, which explains why they are often
backed over in parking lots.