NG om .NET og XML?
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-09-02 12:37

Hej alle,

Så vidt jeg kan se er der ikke nogle danske grupper om .NET udvikling i de
"dertilhørende" teknologier - heriblandt XML. Var det ikke en idé at
indsende et forslag om oprettelse af separat gruppe?

Hilsner,

Tony Lorentzen

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 08-09-02 13:07

> Så vidt jeg kan se er der ikke nogle danske grupper om .NET udvikling i de
> "dertilhørende" teknologier - heriblandt XML. Var det ikke en idé at
> indsende et forslag om oprettelse af separat gruppe?

Jeg har forsøgt mig for noget tid siden. Der er ikke nok trafik endnu
til at forsvare oprettelsen af en ny gruppe.

Så vi må skaffe noget mere trafik :)

Mvh Mark

---
Postet via www.improve.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-09-02 14:46

"Mark S. Rasmussen" <mark@improve.dk> wrote in message

> Jeg har forsøgt mig for noget tid siden. Der er ikke nok trafik endnu
> til at forsvare oprettelsen af en ny gruppe.
>
> Så vi må skaffe noget mere trafik :)

Ok

Men hvor stiller man så sine XSLT og XPath spørgsmål henne? Herinde?

Tony

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-09-02 14:52

Som svar på skriblerier forfattet af Tony Lorentzen

> Men hvor stiller man så sine XSLT og XPath spørgsmål henne? Herinde?

Stil dig selv følgende spørgsmål

Er det klient eller server relateret?
Er det i forbindelse med asp?

Så har du også svaret på hvilken gruppe det hører hjemme

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 08-09-02 16:30

Tony Lorentzen wrote in news:alfkav$2l7h$1@news.cybercity.dk:

> "Mark S. Rasmussen" <mark@improve.dk> wrote in message

> Men hvor stiller man så sine XSLT og XPath spørgsmål henne? Herinde?

hvis det er spørgsmål om rene XML-problemer - dvs ikke om hvordan man fx
laver en XPath-query [1] ned i noget XML-data vha et specifikt sprog - så
er den korrekte gruppe i øjeblikket dk.edb.tekst ... tro det eller lad
være. Hvis det derimod er hvordan man laver det med det enkelte sprog, så
skal svaret stilles i det enkelte sprogs gruppe. Spørgsmål om .Net vil
jeg tro skal stilles i

VB.Net --> dk.edb.programmering.basic.visual-basic
C# --> dk.edb.programmering.java eller .c
grunden til dette er vist, at c++ også hører
til i java-gruppen - måske pga OOP-tingen.

[1] Jeg har for nyligt lavet sådan noget XPath-query medd c# ... hvis du
er interesseret i at kigge på det.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-09-02 20:15

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote in message

> [...]
> laver en XPath-query [1] ned i noget XML-data vha et specifikt sprog - så
> er den korrekte gruppe i øjeblikket dk.edb.tekst ... tro det eller lad

Hmm... Ja det er jo ikke specielt logisk. Man burde lave en
dk.edb.programmering.xml hvor man kunne stille spørgsmål vedr.
xml-relaterede emner såsom XSL(T), XPath osv.

> [1] Jeg har for nyligt lavet sådan noget XPath-query medd c# ... hvis du
> er interesseret i at kigge på det.

Ja det har jeg også selv. Nu var det et helt konkret XPath problem jeg lige
sad og baksede med, men det lykkedes mig selv at løse det efter at have
siddet nogle timer og prøvet mig frem

Hilsner,

Tony

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-09-02 14:53

> [...]

> i de "dertilhørende" teknologier - heriblandt XML. Var det ikke en
> idé at indsende et forslag om oprettelse af separat gruppe?

Du bør nok ikke blande dotNET og XML sammen
XML fungerer fint uden dotNET

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 08-09-02 19:44

> Du bør nok ikke blande dotNET og XML sammen
> XML fungerer fint uden dotNET

Men XML sammen med dotNet er fedt, dog er XML som du nok også mener
ikke en "dertilhørende" teknologi.

Mvh Mark

---
Postet via www.improve.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-09-02 19:47

Som svar på skriblerier forfattet af Mark S. Rasmussen

> Men XML sammen med dotNet er fedt, dog er XML som du nok også mener
> ikke en "dertilhørende" teknologi.

Jeg har brugt/bruger XML i alm dødelige VB6 server apps, såeeh

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-09-02 20:17

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote in message

> Du bør nok ikke blande dotNET og XML sammen
> XML fungerer fint uden dotNET

Ja det er jeg da udmærket godt klar over men da XML er en stor del af .NET
teknologien så synes jeg alligevel at det hører lidt sammen. F.eks. i
forbindelse med udvikling af webservices...

Hilsner,

Tony

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-09-02 20:41

> [...]

> .NET teknologien så synes jeg alligevel at det hører lidt sammen.
> F.eks. i forbindelse med udvikling af webservices...

Det var nu mere for at undgå at oprettelse af en doNET gruppe kunne udelukke
diskussion af XML andre steder
Jeg ville have det lidt svært ved at diskutere en kombination af XML/Java i
en sådan gruppe

Men lad nu det ligge til det en gang kommer på tinge

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-09-02 22:11

> [...]
> diskussion af XML andre steder
> Jeg ville have det lidt svært ved at diskutere en kombination af XML/Java

Man burde så lave en generel XML gruppe og så diskutere de sprog-relaterede
ting i sprog-relaterede grupper...

Tak for tilbagemeldingen.

Hilsner,

Tony

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-09-02 20:38

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> wrote
> Så vidt jeg kan se er der ikke nogle danske grupper om .NET udvikling i de
> "dertilhørende" teknologier - heriblandt XML. Var det ikke en idé at
> indsende et forslag om oprettelse af separat gruppe?

Der er inden for den sidste måneds tid kommet både et forslag om en
decideret XML-relateret gruppe samt en gruppe for dotnet aktivteter, men
indtil videre forholder det sig sådan at der ikke er trafik nok til en
gruppe om .NET hvorfor det gælder om at spørge løs i de grupper Jesper har
henvist dig til.

Mht. XML og relaterede teknikker er det svært at finde fodslag for at
oprette en gruppe da man kan bruge XML i så mange sammenhænge så
spørgsmålene som regel er afhængig af andre teknikker og derfor hører til i
disses grupper.

--
Jakob Andersen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-09-02 22:12

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message

> [...]
> oprette en gruppe da man kan bruge XML i så mange sammenhænge så
> spørgsmålene som regel er afhængig af andre teknikker og derfor hører til

Ja der er ikke andet at gøre end at vente til XML-relaterede teknologier
bliver mere populære.

Hilsner,

Tony