Ikea køkken
Fra : oollee

Dato : 07-09-02 21:10

Hej alle
Vi skal have nyt køkken og for at holde prisen lidt nede, har vi kigget lidt
på Ikeas køkkener, men det store spørgsmål er jo så: Duer de ???? Altså er
der nogen, der har erfaringer med et køkken fra Ikea, hvordan er kvaliteten
og er der noget vi skal tage højde for ????

På forhånd tak for hjælpen

MP

Fra : M@rk

Dato : 07-09-02 22:16

Sat, 7 Sep 2002 22:10:18 +0200, berigede "oollee" <dleo@oot.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Vi skal have nyt køkken og for at holde prisen lidt nede, har vi kigget lidt
>på Ikeas køkkener, men det store spørgsmål er jo så: Duer de ????

Som alle andre steder i livet, så får man vel også i Ikea, hvad man
betaler for - og så må man gøre op med sig selv, hvor meget der skal
tages op af bæverskindet

Ovenstående skal forståes på den måde, at vi for 3 år siden købte
overskabe i Ikea - de billigst mulige - vi skrottede lågerne til
skabene og købte - også i Ikea - nogle rigtige pæne låger, med
alu-ramme og frostet glas.

I dag 3 år siden fremstår de stadig som nye og er til stor glæde og
gavn dagligt ................................ og jo, det kan da godt
være,at de "kun" holder 10 år - men på det tidspunkt, vil vi sikkert
gerne have noget andet alligevel )

/Mark

Fra : jfjf jfjfj

Dato : 08-09-02 07:40

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gavn dagligt ................................ og jo, det kan da godt
> være,at de "kun" holder 10 år - men på det tidspunkt, vil vi sikkert

Hej Mark

Tak for svaret - vi er i vist "i samme båd", da vi sikkert også er trætte af
køkkenet om 10 år, men hvis man køber køkken for 100.000 er man jo nødt til
at holde det ud lidt længere, så også derfor har vi tænkt på IKEA....

Fra : M@rk

Dato : 08-09-02 08:48

Sun, 8 Sep 2002 08:39:52 +0200, berigede "jfjf jfjfj"
<lkfjf@jdjdjdj.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

> [...]
>køkkenet om 10 år, men hvis man køber køkken for 100.000 er man jo nødt til
>at holde det ud lidt længere, så også derfor har vi tænkt på IKEA....

Anytime

Jeg tror vi gav i området af 140 kroner pr skab og måske et par
hundrede pr låge - bevares, det er da spånpladeskabe med hvid melamin
belægning, men det er "kun" indvendigt man ser dette og dér betyder
det mindre for os, at det ikke er "ædeltræ"

Så du må ud i Ikea og kigge - god fornøjelse

/Mark

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 09-09-02 20:51

> [...]
> der nogen, der har erfaringer med et køkken fra Ikea, hvordan er
kvaliteten
> og er der noget vi skal tage højde for ????

Vi har i august installeret et ikea køkken - det gik let og problemløst.
Prisen på skabene var en anelse under kvik-skab-selv og hth-gør-det-selv,
men det var udvalget i låger der var udslagsgivende. Vi valgte ikea ståt og
porcelæns greb fra en lokal butik der afsyrer møbler. Bordpladerne købte vi
en lokal tømmerhandel.

Jeg har lige været i sommerhus og sjovt nok ser skufferne i det "profil"
køkken der ud til at være lavet samme sted som ikea's

Jeg tror nok ikea's skabe/låger/hængsler mm skal holde ligeså godt som
alternativerne i samme prisklasse.

/A