Ændring af datoformat ? ?
Fra : Ole Nilsson

Dato : 07-09-02 15:26

Hej

Kan det lade sig gøre at at ændre datoskrivemåden :
Tirsdag d. 05/10-2002 til et format hvor der kan bruges noget i
stil med:
If DateDiff("d", Now, rsRecord("Date")) < 7 Then

Nilsson

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-09-02 15:52

On Sat, 7 Sep 2002 14:26:01 +0000 (UTC), Ole Nilsson <strejf@ofir.dk>
wrote:

>Kan det lade sig gøre at at ændre datoskrivemåden :
>Tirsdag d. 05/10-2002 til et format hvor der kan bruges noget i
>stil med:
>If DateDiff("d", Now, rsRecord("Date")) < 7 Then

DateDiff er i princippet ligeglad med dato-formatet - det afgørende er
dato-*værdien*. Så normalt vil der ikke være nogen grund til at ændre
formatet i dette tilfælde.

Hvad er dit problem?

Indsæt evt.:
Session.LCID = 1030
i toppen af siden, hvis det fx er dansk du arbejder i.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ole Nilsson

Dato : 07-09-02 19:58

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> DateDiff er i princippet ligeglad med dato-formatet - det afgørende er
> dato-*værdien*. Så normalt vil der ikke være nogen grund til at ændre
> formatet i dette tilfælde.
>
> Hvad er dit problem?

Ja, altså; brugeren vælger en dato fra en select-form. Denne dato er på
formen Tirsdag d.12/10 2002. Når brugeren har valgt denne dato skal der
være en funktion der forhindre brugeren i at ændre denne dato, efter en
deadline, som er en anden dato, der f.eks. ligger 3 dage før den dato
brugeren har valgt oprindeligt.
Jeg skal altså "måle" "afstanden" fra det tidspunkt hvor brugeren
forsøger at ændre og frem til den dato han/hun oprindelig valgte. Det er
såmænd mit problem, helt enkelt ! !.
Tak for dit svar iøvrigt. Jeg samler på gode råd, stadigvæk i denne
sammenhæng.

Venligst

Nilsson

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-09-02 23:42

Ole Nilsson skrev:

> Ja, altså; brugeren vælger en dato fra en select-form. Denne
> dato er på formen Tirsdag d.12/10 2002.

Hej Ole. Ved du at man kan benytte parameteren VALUE i en select-
liste? HTML-siden viser det der står efter <OPTION>-taggen, men
hvis der er en value-attribut er det dén der bliver sendt til
formhandleren.

Hvis jeg forstår dit problem korrekt burde du kunne bruge følgende
kodestump:

<select name="dato" size="1">
   <option value="12-10-2002">Tirsdag d. 12/10 2002
   <option value="13-10-2002">Onsdag d. 13/10 2002
</select>

PS: Kan du lokkes til at klippe lidt i dine citater? Det er meget
fint at du sætter dit svar ind dér hvor det er relevant i forhold
til det foregående indlæg, men der er ikke nogen grund til at
beholde de efterfølgende linjer hvis du ikke har kommentarer til
dem.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Ole Nilsson

Dato : 09-09-02 15:52

Jens Gyldenkærne Clausen wrote in
> [...]
>
> <select name="dato" size="1">
>    <option value="12-10-2002">Tirsdag d. 12/10 2002
>    <option value="13-10-2002">Onsdag d. 13/10 2002

Hej Jens

Jeg tror faktisk du har løst problemet for mig.
Tak for dit svar

Nilsson

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-09-02 23:51

Ole Nilsson skrev:

> Jeg tror faktisk du har løst problemet for mig.
> Tak for dit svar

Velbekomme. Kan du til gengælde lokkes til at læse det PS jeg skrev
i mit forrige indlæg. Eftersom du har citeret hele afsnittet, samt
min signatur vil jeg gå ud fra at du ikke læste det den første
gang. Her kommer det en gang til: