Asp mail komponent der virker?
Fra : Niels Sloth

Dato : 07-09-02 11:00

Jeg skal sende mail ud til ca 900 bruger af en webservice, og det er
hidtil foregået via AspMail, efter et opslag i en database efter
brugernes email.

Problemet er at komponenten åbenbart ikke kan håndtere alle de mails,
der går en time, og så kommer der en blank side uden nogen
fejlmeddelelse (jeg har sat script.timeout til en time)

Kan nogen anbefale en bedre komponent, eller en anden måde at gøre det
på? Jeg ville ikke have noget imod at kunne skrive HTML-mails.

Mvh. Niels.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-09-02 11:09

Niels Sloth wrote in news:eajjnugohqlonr7lvl4eiqmhhb06hd73rg@4ax.com:

> [...]
>
> Kan nogen anbefale en bedre komponent, eller en anden måde at gøre det
> på? Jeg ville ikke have noget imod at kunne skrive HTML-mails.

jeg anvender selv pt. JMail til at udsende i omegnen af 5000 emails ...
og i går kom jeg ved en fejl til at udsende 20.000 emails - til mig selv
- pga en fejl-linie i mit script ... så jeg tror, at den kan klare det du
ønsker. [1] JMail understøtter også - i købs-versionen - masseudsendelse
af emails ...

[1] Jeg vil dog råde dig til at teste dit script først - og ikke som jeg
- blot kode lidt linier og så fyre scriptet af imod hele databasen ... :)
Først lagde jeg vores Exchange-service ned ... og derefter var vi nødt
til genstarte vores IIS-server ...

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Niels Sloth

Dato : 07-09-02 16:50

Hej igen

Det var da godt du ikke sendte 20.000 mails til hver af dine brugere

Men altså, jeg har tidligere anvendt et script, der kørte i Access, og
sendte mail direkte fra et par tabeller, men det virker ikke med
Outlook XP, man skal give en bekræftelse for hver mail på at det ikke
er en virus.

Findes der ikke et eller andet (spam- )program der kan håndtere det,
bedst direkte fra en database?

Niels, www.hytter.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-09-02 17:16

Niels Sloth wrote in news:tq7knucdeodnbdvb1uih9ntvlc37jl0v0o@4ax.com:

> Det var da godt du ikke sendte 20.000 mails til hver af dine brugere

nej ... det havde jeg godt nok sikret mig ...

> [...]
> er en virus.
>
> Findes der ikke et eller andet (spam- )program der kan håndtere det,

Du kan tage et kig på [1] ... men hvis du er tilfreds med et program,
der afvikles lokalt - og har adgang til .Net - så kan det ikke være en
stor opgave at lave et lille program, der afsender mails via CDOSYS.

[1] Denne artikel i mit fagblad kan måske hjælpe dig:
http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/article?Avis=IG&Dato=20020830&Kategori=IT&Lopenr=108300025&Ref=AR&SectionCat=tema-itsektionen&kodeord=tema-itsektionen

Fra : Niels Sloth

Dato : 07-09-02 19:46

Tak for det, jeg fandt et freeware-program der klarede opgaven på
Tucows.

Desværre er jeg ikke kommet i gang med .net endnu.

Niels

On Sat, 7 Sep 2002 16:15:48 +0000 (UTC), Jesper Stocholm

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-09-02 19:27

Som svar på skriblerier forfattet af Niels Sloth

> [...]
> sendte mail direkte fra et par tabeller, men det virker ikke med
> Outlook XP, man skal give en bekræftelse for hver mail på at det ikke

Jeg mener at M$ har noget skriv på hvordan du undgår dette
Kik efter Automation og Outlook XP

Der findes guidelines til Outlook 2K hvordan man laver masseforsendelser

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-09-02 23:29

Peter Lykkegaard skrev:

> Jeg mener at M$ har noget skriv på hvordan du undgår dette
> Kik efter Automation og Outlook XP

> Der findes guidelines til Outlook 2K hvordan man laver
> masseforsendelser

Det kan muligvis omgås med XP, men der er ikke noget at gøre hvis
man benytter en sikkerhedspatchet Outlook 2K. Efter installation af
"Outlook E-mail Security Update" virker automatisk afsendelse af
mail ikke længere - og der er så vidt jeg ved ingen mulighed for at
omgå det (andet end total geninstallation af Officepakken).

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Niels Sloth

Dato : 08-09-02 08:37

Jeg fandt en løsning på problemet som blev anbefalet af en MPV: Der er
et lille program der hedder Express ClickYes, det kan automatisk sige
ja til at man ønske at sende mailen, og det virkede fint (selv det
selvfølgelig er en fuskeløsning).

Så jeg troede at jeg kunne bruge min databaseudsendelse som jeg
plejer, men der gik ged i min Outolook XP, så alle de der 900 mails
bare lå i outbox uden at den ville sende dem, jeg kunne ikke gøre
noget som helst for at komme af med dem.

Så det endte med at jeg fandt et freeware bulkmailer og sendte hele
skidtet ud, og selvfølgelig kunne den ikke håndtere æ,ø og å, så det
så rigtig smart ud,

Jeg fik da sendt mindst 1 delvis læselig mail til hver bruger. Det var
en rigtig god dag.

Jeg må se at få fat på jMail og få den installeret hos min udbyder.

Mvh. Niels, www,hytter.dk

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 07-09-02 11:18

> Problemet er at komponenten åbenbart ikke kan håndtere alle de mails,
> der går en time, og så kommer der en blank side uden nogen
> fejlmeddelelse (jeg har sat script.timeout til en time)

Jeg ville dele mails'ne op i flere dele af f.eks 50 mails. Lad dit
script afsende de første 50 mails, og så refreshe sig selv, med en
session, der holder styr på hvor mange der er afsendt til, således
scriptet kun sender til de næste 50 mails hele tiden. Jeg ved ikke om
det hjælper?

Hvad med det indbygge System.Web.Mail komponent? (går ud fra du
bruger .NET).

Mvh Mark

---
Postet via www.improve.dk

Fra : Morten

Dato : 07-09-02 22:05

"Mark S. Rasmussen" <mark@improve.dk> wrote in message news:<alcjd8$3o2$1@sunsite.dk>...

> [...]
> det hjælper?
>
> Hvad med det indbygge System.Web.Mail komponent? (går ud fra du

Jeg bruger JMail Pro til at sende 15.000 mails dagligt til en
mailing-liste. Den bruger et par minutter på at sætte alle mails'ene i
kø (med .nq() metoden), derefter overlades alt arbejde til MS's
indbyggede SMTP server. Den tygger en times tid og så er det overstået
- ganske smertefrit.

Tidligere sendt jeg én mail af gangen med JMail, men kørte af lort til
og serveren gik ofte kold og genstartede - det er ikke et holdbar
løsning hvis man bare har mere end et par tusinde abonnenter.

- Morten