ntpdate 3 timer forskudt
Fra : Peter Enger

Dato : 07-09-02 10:23

Hej !

Når jeg kører ntpdate bliver uret sat til danske tid minus tre timer.

Hvilken fil er det der skal sættes + 3 ind i.

Mvh.

Peter Enger

Fra : Kent Friis

Dato : 07-09-02 10:26

Den Sat, 7 Sep 2002 11:22:57 +0200 skrev Peter Enger:
>Hej !
>
>Når jeg kører ntpdate bliver uret sat til danske tid minus tre timer.
>
>Hvilken fil er det der skal sættes + 3 ind i.

Det er din timezone der er sat forkert. Den kan du rette i det setup-
værktøj der bruges på din distribution (YaST, Linuxconf,...)

Mvh
Kent
--
Linux 0.12 is out
Windows XP is now obsolete!!!

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 07-09-02 10:29

"Peter Enger" <pe@stubnet.dk> writes:

> Hej !
>
> Når jeg kører ntpdate bliver uret sat til danske tid minus tre timer.
>
> Hvilken fil er det der skal sættes + 3 ind i.

Afhængig af OS, så er det vel een af tz* (tzselect, tzconfig, tzsetup)
mit umiddelbare gæt på min debian maskine ville være tzsetup. Der
rettes vist i /etc/timezone og muligvis /etc/localtime

Mvh
Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Peter Enger

Dato : 08-09-02 21:50

Problemet løst - tak for hjælpen.