Floppy
Fra : Bent

Dato : 07-09-02 09:24

Jeg kan ikke formatere eller læse mit floppy-drev:

Kan ikke formatere /dev/fd0u1440
/dev/fd0u1440: Filsystem med kun læseadgang.

Kan det skyldes forkert installation af Suse 8.0 eller er det en
hardware-fejl. Disketten er ikke skrivebeskyttet
Jeg ved ikke hvornår fejlen er opstået, da jeg sjældent bruger floppy.

/etc/fstab:
/dev/hda3 / reiserfs defaults 1 2
/dev/hda1 /boot ext2 defaults 1 2
/dev/cdrom /media/cdrom iso9660 ro,noauto,users,exec 0 0
/dev/cdrecorder /media/cdrecorder iso9660 noauto,users,exec 0 0
devpts /dev/pts devpts defaults 0 0
/dev/hda6 /hjemme reiserfs defaults 1 2
/dev/hda5 /home reiserfs defaults 1 2
/dev/fd0 /media/floppy auto noauto,users,sync 0 0
proc /proc proc defaults 0 0
usbdevfs /proc/bus/usb usbdevfs noauto 0 0
/dev/hda2 swap swap pri=42 0 0
/dev/hdb /cdrom auto ro,noauto,users,exec 0 0
/dev/sr0 /cdrecorder auto noauto,users,exec 0 0
Bent