update blob, PHP/interbase/firebird?
Fra : Trine Banke Brennech~

Dato : 06-09-02 21:54

Hej
Jeg kan ikke finde ud af at opdatere et blob-felt i en
firebird/interbase-database vha. PHP. Jeg har forsøgt mig med nedenstående,
som var det eneste, jeg kunne finde om blob-updates, men det virker vist kun
med tekst-blob'er. Nogen, der kan hjælpe?

$sthh = ibase_prepare('UPDATE person SET billede=? WHERE person_id=?');
$trans=ibase_trans();
ibase_execute($sthh,stripslashes(strip_tags($_POST['billedfil'])),$_POST['$p
erson_id']);
ibase_commit($trans);
ibase_free_query($sthh);

Med venlig hilsen
Trine Banke Brenneche

Fra : Martin Seebach

Dato : 07-09-02 00:35

Vi får nok brug for lidt mere information hvis du vil hjælpes.. :)

Hvis jeg forstår dig ret, er $_POST["billedfil"] en binær billedfil?

Hvad sker der når du kører scriptet? Bliver 'billede' feltet fyldt med data
eller kommer der en fejl?

Venlig hilsen
Martin Seebach
- min email adresse virker..

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 07-09-02 08:01

Trine Banke Brenneche wrote:

> ibase_execute($sthh,stripslashes(strip_tags($_POST['billedfil'])),$_POST['$p
> erson_id']);

Hvad er indholdet af $_POST['billedfil']? Hvis det skal være binært,
uploadet data, så skal du bruge $_FILES['billedfil'] (og huske først at
tjekke if (is_uploaded_file($_FILES['billedfil'])).

Fra : Trine Banke Brennech~

Dato : 07-09-02 10:06

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uploadet data, så skal du bruge $_FILES['billedfil'] (og huske først at
> tjekke if (is_uploaded_file($_FILES['billedfil'])).

Ja, flot, Trine - jeg var vist træt i går. Jeg skulle selvfølgelig hverken
bruge $_POST['billedfil'] eller $_FILES['billedfil'] men en $blob_id som
jeg havde lavet kun et par linier længere oppe... men jeres spørgsmål fik
mig da til at opdage hvad fejlen var Næste gang vil jeg sove på det
INDEN jeg poster problemet her..!

Mvh Trine Banke Brenneche