Feng Shui
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 06-09-02 19:10

Hejsa! *S*

Som ny boligejer (er ikke flyttet ind endnu) er jeg begyndt at læse lidt i
Feng Shui bøger... Og det er ret spændende.

Umiddelbart det jeg har læst om Feng Shui er det nye ting der bliver brugt
til indretningen...Mit indtryk er at gamle ting giver en dårlig energi.

Jeg kan godt lide gamle ting og synes det hver i sær bærer en historie...
Men vil jo gerne se om jeg kan kombinere det med FengShui....

Nogen erfaringer på dette område?

På forhånd tak
Mette

--
Forum & billeder om boligindretning...
Få mange tips og ideer

Fra : Erna Andersen

Dato : 06-09-02 21:19

"Mette Frederiksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> til indretningen...Mit indtryk er at gamle ting giver en dårlig energi.

Fend Shui er en meget gammel ting

Mkh Erna

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 06-09-02 21:31

> Fend Shui er en meget gammel ting
>
> Mkh Erna

*G* hmmm.. sidder her og undrer mig over at jeg slet ikke havde tænkt så
langt *S*

Tak fordi du kunne tænde lyset for mig! *S*

MVH Mette

Fra : Erna Andersen

Dato : 07-09-02 08:20

*G* Ohh,det er altså svært at tænke langt når man glæder sig sådan, jeg
føler virkelig med dig.

Men held og lykke på loppemarkeder og med Feng Shui. Man kan sagtens bruge
gamle ting i et nyt hjem, de skal bare renses og vaskes godt. Hvis jeg bare
vidste hvordan man renser en god bogs indhold for gammelt skidt!

Jeg har brugt F.S. til at få et eksisterende hjem til at blive mere
hyggeligt.

Mkh Erna

Fra : Rollike

Dato : 07-09-02 15:36

> Jeg har brugt F.S. til at få et eksisterende hjem til at blive mere
> hyggeligt.

Det må have været spændende... Jeg synes bare det lyder til at være svart at
få det hele til at gå op i en højere enhed...

Alle de ting der skaber dårlige energier.
Jeg har været ved at læse lidt i en bog og det hus vi har købt er perfekt
til mig.. men ser jeg på min kæreste (det er noget med at regner ud fra
fødselsåret) så det ikke til ham.. Faktisk bliver de gode ting for mig til
alle de negative ting for ham
Men jeg håber da ikke det er noget jeg skal tage alt for ilde op! *S*

Jeg ved ikke om det med energier i tingene er rigtig eller ej.. men jeg er
helt sikker på at vores underbevisthed vil være iriteret over bl.a. de
skarpe hjørner og en møbelplasering der et det er svært at komme rundt og
med feng shui lærer man jo at blive mere opmærksomme på disse ting! * S*

Jeg vil enormt gerne høre om dine erfaringer med Feng Shui... jeg er først
lige begyndt at interessere mig for det, så det er ret nyt for mig.
Jeg har læst "ryd op i dit rod" Som virkelig er en god bog og er nu igang
med at læse "den store bog om feng shui" Dernæst har jeg planer om at skal
læse "indret med feng shui" Den kommer hjem i boghandlen i næste uge.

Så når vi flytter ind er jeg sikkert blevet meget klogere! *S*

Mange hilsner
Mette

Fra : Erna Andersen

Dato : 08-09-02 07:14

"Rollike" <valo@valo.dk> wrote in message

> [...]
> alle de negative ting for ham
> Men jeg håber da ikke det er noget jeg skal tage alt for ilde op! *S*

Ikke hvis I køber huset for at du skal tilbringe det meste af din tid der
med at få børn, lave mad, osv.-Og din kæreste skal passe sit arbejde andre
steder .

> [...]
> med feng shui lærer man jo at blive mere opmærksomme på disse ting! * S*

Ja, det kostede bl.a. livet for et par store palmer vi havde. De fyldte
efterhånden for meget i stuen.

Mkh Erna

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 07-09-02 17:13

> Umiddelbart det jeg har læst om Feng Shui er det nye ting der bliver brugt
> til indretningen...Mit indtryk er at gamle ting giver en dårlig energi.

Ikke at jeg har nogle erfaringer omkring Feng Shui - men mon ikke det
der menes med gamle ting der giver dårlig energi er dine _egne_ gamle ting.
Altså de ting du bare gemmer fordi de har fulgt dig gennem hele livet,
men som du egentligt ikke har nogen brug for.
At du køber et 100 år gammelt skab nede i genbrugsforretningen gør jo
ikke tingen til gammel i dine øjne - for dig er det en ny ting, som du
ikke har set før og ikke har haft noget forhold til.

Jeg tror Feng Shui'en mener, at man bør rydde hårdt og brutalt ud i de
gamle ting, man ikke bruger mere - du ved de ting man gemmer, for det
kunne jo være...

Plejer man ikke at sige, at hvis du ikke har brugt en ting i et år eller
to, så har du egentligt ikke brug for den?

Pia

Fra : Jens Petersen

Dato : 07-09-02 20:37

On Sat, 07 Sep 2002 18:12:36 +0200, Pia Klit Larholm <pia@larholm.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg tror Feng Shui'en mener, at man bør rydde hårdt og brutalt ud i de
>gamle ting, man ikke bruger mere - du ved de ting man gemmer, for det

Kan man så ikke bare bytte gamle ting med naboen?

--
Jens
Better days are coming, they are called Saturday and Sunday!