Yderligere brug af recordset fra stored pr~
Fra : Thomas Magle Broders~

Dato : 06-09-02 10:30

Hej, er der nogen, der kan svare mig på, om man ikke kan benytte et
recordset-resultat fra en stored procedure til yderligere beregninger
(udvælgelse af felter, joins, sortering). Jeg ville gerne kunne gøre
noget i stil med:

SELECT myField FROM (EXECUTE myStoredProcedure @myParameter)

eller

(EXECUTE myStoredProcedure @myParameter) ORDER BY myField

(ovenstående virker selvfølgelig ikke). Jeg benytter MS SQL Server
2000.

Svar modtages også gerne pr. e-mail: t.brodersen@bilsalg.dk
På forhånd tak
- Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-09-02 12:25

Thomas Magle Brodersen skrev:

> Hej, er der nogen, der kan svare mig på, om man ikke kan
> benytte et recordset-resultat fra en stored procedure til
> yderligere beregninger (udvælgelse af felter, joins,
> sortering).

Kan du ikke bare lægge de beregninger du vil have foretaget ind i
SP'en? Du kan tilføje flere parametre - eventuelt med
defaultværdier, så uddata er som du vil have det når det bliver
leveret fra sp'en.

Ellers kan du måske benytte en OUTPUT-parameter, defineret som
TABLE-variabel. Se beskrivelsen af begge i BOL.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Thomas Magle Broders~

Dato : 09-09-02 11:57

"Jens Gyldenk rne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message news:<Xns92818874386EDjcdmfdk@193.88.15.213>...

> [...]
>
> Ellers kan du måske benytte en OUTPUT-parameter, defineret som
> TABLE-variabel. Se beskrivelsen af begge i BOL.

Nej, at lægge de yderligere beregninger ind i min stored procedure vil
ikke være specielt optimalt, da jeg har behov for at lave en hel del
forskellige JOINs m.m. (men må selvfølgelig blive løsningen, hvis det
virkelig ikke kan lade sig gøre på anden måde).

En TABLE OUTPUT-parameter lyder mere som det rigtige. Hvor siger du,
at jeg kan læse om det? (Hvad er BOL?)

Tak for hjælpen,
Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-09-02 14:28

Thomas Magle Brodersen skrev:

> En TABLE OUTPUT-parameter lyder mere som det rigtige. Hvor
> siger du, at jeg kan læse om det? (Hvad er BOL?)

BOL = Books Online - den ret udførlige onlinehjælp til SQL-server.
Den kan hentes gratis på nettet hvis man ikke har den liggende i
installationen. Og den er ikke til at undvære.