FreeBSD og Slackware
Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 21-02-01 03:45

Hejsa!

Jeg er ved at lege med min nye computer og jeg tænkte om det ikke kunne være
muligt at få den til at bruge både FreeBSD og Slackware + de to windows'er.

Altså lave en bootmananger hvor jeg kan vælge mellem dem alle 4.

MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk

Fra : Peter Makholm

Dato : 21-02-01 08:39

"Lasse Stig Thomsen" <mrslayer@retelspamcontrol.dk> writes:

> Jeg er ved at lege med min nye computer og jeg tænkte om det ikke kunne være
> muligt at få den til at bruge både FreeBSD og Slackware + de to windows'er.

Jo, man gør lige som hvis man skal have Linux og Windows, bare dobbelt
så meget.

Skal det være på samme harddisk?

Start med at instalerer Windows på partition 1 og 2. Så lader du
partition 3 være en udvidet partition, med minium en ext2 partition og
en linux swap partition. Der installerer du så Linux. Endelig lægger
du FreeBSD på den sidste partition (FreeBSD deler selv partitionen om
i mindre bidder).

Så oversætter du en linuxkerne med understøttelse for BSD disklabels
og UFS, så skulle du være istand til at læse dine FreeBSD drev fra
Linux, men så skal FreeBSD partitionen helst ligge senere på
harddisken end den udvidede partition. (Linux' standardmåde at
navngive partitioner er ikke helt så genial.)

Jeg ville nok læse Linux+FreeBSD mini-Howto'en først. Du kan finde den
på linux.org.

--
Peter

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 21-02-01 14:02

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse

> Skal det være på samme harddisk?

Nej jeg har 3 harddiske i mit system, men kan slackware automatisk finde
mine andre diske og oprette boot til dem? Jeg ved at SuSE kan, men nu vil
jeg gerne prøve noget andet.

MVH: Lasse Stig Thomsen