Kabel fra super-cover.com ... Hvor skal de~
Fra : David Rasmussen

Dato : 06-09-02 06:44

Jeg har netop modtaget mit kabel (MBUS?) fra super-cover.com til 60 kroner.
I den ene ende sidder der et serielt stik som jeg har sat til COM1. I den
anden ende er der en mærkelig plastikdims med et underlige stik med fire
ben. Rundt om de fire ben sidder noget blødt skumhalløj. Hvordan sætter jeg
dette kabel til min 3310?
Skal det bløde skumhalløj pilles af? Jeg har set at der sidder nogle
forbindelser der passer til stikket, nede under batteriet, men telefonen
skal jo være tændt samtidig? Skal man så putte stikket ned på forbindelserne
(på en eller anden måde jeg ikke forstår), og så lade batteriet røre ved
sine forbindelser, mens det ikke sidder ordentligt i, men nærmest ligger
ovenpå mit stik fra super-covers.com ??

Hjælp!

/David, der er forvirrret...

Fra : Skalsted

Dato : 06-09-02 07:17

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (på en eller anden måde jeg ikke forstår), og så lade batteriet røre ved
> sine forbindelser, mens det ikke sidder ordentligt i, men nærmest ligger

Jeg kender den forvirring,

ja skumdimsen skal pilles af

og så skal de to ting ( stik og batteri ) passes sammen sådan at batteriet
sidder skråt ned, og så skulle den være der

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-09-02 07:28

Skalsted wrote:
> [...]
>
> og så skal de to ting ( stik og batteri ) passes sammen sådan at
> batteriet sidder skråt ned, og så skulle den være der

OK, jeg fandt næsten ud af det selv. Bortset fra at jeg ikke fjernede
skumdimsen, som derfor stadig er der, men er trykket flad/fladere. Anyway,
jeg kan ikke for forbindelse til telefonen hverken med Eepromtools, Nokia
Tools, eller Knok. Jeg bruger Windows XP Pro. Hjælp?

Fra : RED-WHITE

Dato : 06-09-02 07:44

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-09-02 07:55

RED-WHITE wrote:

> og kør så neo's unlock tool

Hvor kan jeg hente det?

Og skal jeg virkeligt fjerne det der skumnoget?

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-09-02 08:02

David Rasmussen wrote:

> Hvor kan jeg hente det?

Jeg fandt det. Det virker heller ikke.

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-09-02 08:37

Nu virker det.
Jeg ved ikke om det var fordi jeg fjernede skummet, satte min BIOS til
factory defaults, eller om det var fordi jeg i Rolis valgte at den skulle
søge efter telefonen, istedet for at jeg bare valgte COM2, eller om det var
fordi jeg skiftede COM-port.

Who knows?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-09-02 08:41

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote in

> [...]
> flad/fladere. Anyway, jeg kan ikke for forbindelse til telefonen
> hverken med Eepromtools, Nokia Tools, eller Knok. Jeg bruger

Fjern skumdimsen - det kan være den gør at ikke alle 4 pins får
forbindelse, og så er der ingen programmer der finder din telefon.

Jeg bruger selv WinXP Pro og har ingen problemer med Nokia Tool 1.8 by
Rolis. Jeg valgte bare autoconnect og så scannede programmet mine
serielporte og fandt telefonen (hint - telefonen skal være tændt mens
du gør dette - Det er dog ved at være længe siden jeg sidst gjorde
det, så jeg kan ikke lige huske menuerne, men det er ikke så svært.

Flemming

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-09-02 11:44

Det virker nu, men jeg fandt ud af at noget af det der gik galt for mig var
at når jeg først havde started Eepromtools, som ikke kunne få forbindelse,
og jeg så lukkede programmet, så var der ingen andre programmer der kunne,
før jeg rebootede! Tilfældigvis prøvede jeg med Rolis Nokia Tools 1.8 lige
da jeg havde bootet, og så bad jeg den iøvrigt om at søge efter telefonen
istedet for bare at vælge COM2, og så virkede det. Så ved I det...

/David

Fra : Troels

Dato : 15-09-02 21:44

> istedet for bare at vælge COM2, og så virkede det. Så ved I det...

Jeg tror på comporten var problemet.

// Troels