.htaccess // apache
Fra : Christian Bjerre

Dato : 21-02-01 01:24

Hvordan blokkerer jeg for et ip vha. .htaccess med Apache ?

har forsøgt med følgende - men så lidt for nemt ud og det virker
selvfølgelig heller ikke :(

<Directory />
Deny from x.x.x.x
</Directory>

med venlig hilsen
christian bjerre

Fra : Christian Bjerre

Dato : 21-02-01 02:16

løste den ved at indsætte et deny from x.x.x.x i /etc/apache/access.conf,
men ville være federe at bruge en -htaccess på filniveau

Fra : Alex Holst

Dato : 21-02-01 04:19

Christian Bjerre <c@frb.dk> wrote:
>løste den ved at indsætte et deny from x.x.x.x i /etc/apache/access.conf,
>men ville være federe at bruge en -htaccess på filniveau

..htaccess skaber ikke ligefrem oversigt over at dine policies er
implementeret korrekt.

Men som andre har sagt skal AllowOverride all vaere sat, og .htaccess filen
skal vaere world readable. Kig i din error_log -- der staar grunden til at
..htaccess filen ikke blev brugt.

Fra : Mickey

Dato : 21-02-01 19:48

"Alex Holst" <a@area51.dk> skrev i en meddelelse
/etc/apache/access.conf,

> .htaccess skaber ikke ligefrem oversigt over at dine policies er
> implementeret korrekt.

øhh hvad ?

> [...]
..htaccess filen
> skal vaere world readable. Kig i din error_log -- der staar grunden

hmm, min tager ikke .htaccess filen, jeg har sat AllowOverride til
All, og der står ikke noget i error.log (og den er chmod 777)

suse 7.0/apache 1.3.14

--
Mickey

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 21-02-01 10:54

Christian Bjerre wrote:

> Hvordan blokkerer jeg for et ip vha. .htaccess med Apache ?

prøv blot

order allow,deny
allow from all
deny from x.x.x.x