Trådløst netværk - access point
Fra : Emil

Dato : 05-09-02 21:44

Jeg er ved at etablere et trådløst netværk og har købt et Netgear ME102
access point, mit problem er at signalet ikke er stærkt nok, der mangler
10-20meters dækning. Kan man på nogen måde forstærke eller relaye signalet
og hvad skal man bruge til det?

--
*/Emil

Fra : Emil

Dato : 05-09-02 22:01

Emil <emil@mailpusher.not.real> wrote in

> Kan man på nogen måde forstærke eller relaye signalet
> og hvad skal man bruge til det?

Forslag ang. stærkere access points i samme prisklasse som Netgears vil
også være værdsat

--
*/Emil

Fra : ZipZap

Dato : 06-09-02 06:16

">

Normalt kan man sætte extra AP's op så der er dækning. Nogle AP har også
udtag til extern antenne.
Prøv at placere AP så højt som muligt

> Forslag ang. stærkere access points i samme prisklasse som Netgears vil
> også være værdsat

Jeg selv har 3COM AP2000 og et PC-Card med X-jack antenne. Miyt AP står i
vindueskarmen i stueen og dækker her hele huset incl. haven. Det kan også
klare naboens have med.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 06-09-02 06:29

Emil (emil@mailpusher.not.real) skrev:
> [...]
> der mangler 10-20meters dækning. Kan man på nogen måde forstærke
> eller relaye signalet og hvad skal man bruge til det?

Hvordan afgør du, at det er AP der sender for svagt eller modtager for
ringe?
Kan det ikke ligeså godt være dit pcmcia kort?
(Eller hvad du nu benytter)

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Emil

Dato : 06-09-02 11:43

"Fischer & Døssing" <ptf@REMOVE_THISbigfoot.com> wrote in

> Hvordan afgør du, at det er AP der sender for svagt eller modtager for
> ringe?
> Kan det ikke ligeså godt være dit pcmcia kort?

Jo, det kan det sagtens være. Efter at have kigget lidt i
alt.internet.wierless ser det ud til at midlerne for at opnå bedre afstande
enten er at forstærke AP'ens signal, ved hjælp af alt fra gamle cd'er til
bageplader :), eller at købe andre PCMCIA kort. Orinoco og Ciscos 350 kort
bliver især anbefalede, men jeg kan ikke finde nogen danske steder på
nettet hvor de sælges..

--
*/Emil

Fra : Husum