Min nabos affald
Fra : Karen Aggerholm

Dato : 05-09-02 19:50

Hej...
Kort og godt:
Min nabo smider sit haveaffald som består af glas, grene, lecanødder, gl.
reb, urtepotter, ler, jord, småsten og meget andet ind på min grund. Det
skal lige siges at hans grund ligger ca. 1.20 meter højer, så han gør det,
at han "forlænger" sin grund med sit affald, dette har stået på i de sidste
10-15 år, men det var før min tid.. Nu laver vi en fin stensætning og
planter syrener, men da jeg har prøvet at tale med ham om en løsning, ja så
hilser vi kun, vi taler ikke sammen mere, og hvis han fortsætter, hvad så
??? er det hærværk eller hva ???

Mvh.

Søren Ingemand

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 05-09-02 20:32

Karen Aggerholm wrote:

> [...]
> reb, urtepotter, ler, jord, småsten og meget andet ind på min grund. Det

Underligt.
Hvad er hans argumenter for at gøre det.?

Der er noget der hedder hegnssyn som skulle kunne hjælpe med at løse den slags
problemer.
En halvoffentlig ordning, såvidt jeg ved.
- Hvor en stribe offentlig udpegede personer kommer og vurderer sagen.

Kig evt. i tidligere indlæg i gruppen. Det har været oppe før. Men dog nogle
måneder siden, vil jeg mene.

Men kan I ikke snakke jer tilrette med ham.?
Der må dog eksistere skelpæle.?

Og endnu bedre dokumentation må I vel have hvis I har overtaget grunden
fornylig.?
Mht. hvor skellet mellem jeres og naboens grund går.?

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Anders Hvas

Dato : 05-09-02 20:52

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
<snip>

> Mht. hvor skellet mellem jeres og naboens grund går.?
>

> --
> Mvh. Jørgen
>
> Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Vær i øvrigt opmærksom på at naboen efter 20 år kan vinde hævd på det jord
han uberretiget breder sig ind på, hvis han får lov at gøre det uimodsagt.
Det er derfor nok vigtigt at få gjort noget ved det nu, når det åbenbart har
stået på i så mange år (også under en tidligere ejer).

mvh Anders

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 05-09-02 22:35

> [...]

> hilser vi kun, vi taler ikke sammen mere, og hvis han fortsætter, hvad så

Eftersom det "gode" naboskab tilsyneladende er gået op i røg, vil jeg
foreslå at få en landmåler ud. De kan præcist fortælle dig hvor din grund
går til.
Når din grund er målt op henvender du dig til naboen og beder ham om at
fjerne sit affald fra din grund (på en pæn måde selvfølgelig) og virker det
ikke henvender du dig til kommunen. Virker det heller ikke så ring til
politiet.
Det er DIN grund og du har ret til den jord du har betalt for, og hans
affald er hans problem, ikke dit. Du skulle jo nødigt komme til at stå med
oprydningen af hans ulovlige affald/jordfyldning.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : jone@post4.nospam.te~

Dato : 09-09-02 12:24

>foreslå at få en landmåler ud. De kan
>præcist fortælle dig hvor din grund
>går til.
>Når din grund er målt

Hej jeg havde landmåler sidste år: pris 14.000 kr.
Så jeg vil lige sige: spørg hvad måling og papirarbejde koster før du

får målt op.

MVH Jon