beeb koder ved fejl
Fra : Sus

Dato : 05-09-02 19:28

Så fik jeg langt om længe sat min nye cpu i, og hvad sker der når jeg tænder
for dyret???
Blæseren kører flot rundt og........intet andet end lange bib.....Ups, det
er vist noget alvorligt.
Jeg har hørt om at der findes en side på nettet der forklarer om de
forskellige bib-koder, men kan ikke huske adressen. Er der nogen der har
den???

Kim

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 05-09-02 20:14

Sus skrev bl.a.:

> [...]
> Jeg har hørt om at der findes en side på nettet der forklarer om de
> forskellige bib-koder, men kan ikke huske adressen. Er der nogen der

http://bioscentral.com/ BIOS beep codes (over til højre)

Hvilket bundkort og CPU er der tale om og er du sikker på at bundkortet kan
klare den processor du har smidt i den?

--
Lars

Fra : Sus

Dato : 05-09-02 20:11

Fuldkommen sikker på at bundkortet kan klare den cpu. Jeg har skrevet
tidligere idag under navnet "Danish Bacon"......
Var ellers MEGET forsigtig da jeg pillede den gamle ud...og turde dårligt
røre den nye da jeg skulle sætte den i. Men noget har jeg vist alligevel
fået ødelagt.
bundkortet er K7Sem og cpuén er Duron1200

Til gengæld har jeg så lige købt et nyt bundkort.....(K7S5A)...Har hørt
ganske meget godt om det. Og så er det billigt og kan lidt mere end mit
gamle.

Fra : FeZ

Dato : 05-09-02 21:53

"Sus" <susberg@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> bundkortet er K7Sem og cpuén er Duron1200

Dvs. det er et bundkort med en Award BIOS.
Endeløse bip plejer at indikere RAM-fejl.
--
FeZ

Fra : Sus

Dato : 05-09-02 22:18

Hmmm...Ramfejl??

Lyder mærkeligt for jeg pillede dem ud inden jeg byttede cpu....
Men så er der da noget jeg kan afprøve i mit forsøg på at få den op at køre
igen
Men er det ram´en er det så bare lidt ærgerligt at jeg købte et andet
bundkort*G*
Nogen der vil købe et brugt bundkort??*GG*
Kim

Fra : Leony

Dato : 06-09-02 07:16

> Lyder mærkeligt for jeg pillede dem ud inden jeg byttede cpu....

Måske har du ikke fået sat dem ordentligt i.
Måske har du ved et uheld zappet dem med statisk elektricitet.

> Men så er der da noget jeg kan afprøve i mit forsøg på at få den op at
køre
> igen

Check at de sidder ordentligt. Prøv evt. med nogle du ved virker.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Sus

Dato : 06-09-02 20:05

Har nu prøvet ram´en i en anden maskine og der virker de (desværre??) ganske
fint... Så det er nok bundkortet eller cpu´en den er gal med...
Men hvad..Jeg regner med at modtage det nye bundkort imorgen, så der finder
jeg jo nok ud af hvilken del det er...*krydser fingre for at det er
bundkortet jeg har smadret*

Kim

Fra : Sus

Dato : 05-09-02 20:14

Forresten..måske der er nogen der kender koden den bibber med???
1 lang....der bare bliver ved...da jeg talte 20 slukkede jeg....

kim