Mailinglists/servers
Fra : The Bear

Dato : 05-09-02 15:53

Der er et mere generelt spørgsmål omkring mailinglister/servere!
Så selvom det er i forbindelse med min informationiver omkring
sikkersspørgsmål, så er det muligvis ikke den rigtige ng. Så hvis ikke så
undskyld på forhånd

Men jeg fik en mail fra ComputerWorld Online (
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=15965 ) i dag, hvor
bl.a. følgende var nævnt:

---citet start---
Kampen kan lettest følges på "Full-Disclosure" mailinglisten, i "el8" ezines
og i "GOBBLES" breve på BugTraq
---citet slut---

Nu har jeg så brugt et par timer på at finde ud af, hvordan jeg kunne blive
tilsluttet de 3 nævnt mailingslister eller på anden måde finde informationer
og har i den forbindelse også været inde på:
http://ntbugtraq.ntadvice.com/default.asp?pid=38&sid=1 , men uden den store
succes.

For BugTraq navnet er til salg. Det er typisk journalister. De er ikke
istand til at give andre en fyldstgørende og brugbar information i vore dage
(

Nå men jeg vil gerne have hjælp til at følge de 3 nævnte
grupper/mailinglists or whatever

Full-Disclosure mailinglisten
el8 - ezines ??? hvad det så end er
GOBBLES breve på BugTraq )som ikke længere findes, hvis man søger efter
det!)

Nogen der rent faktisk kender de 3 nævnte steder og kan hjælpe mig til at
komme videre ?

Og jeg har valgt at starte her førend jeg spørge journalisten direkte......

Og som skrevet i starten af denne mail, at selvom det ikke direkte er noget
om sikkerhed, så har det i hvert fald indirekte noget med det at gøre

Venlig hilsen

Bjørn

Tlf.nr.: +45 6229 1492

E-mail : bjornjen@post1.tele.dk
Homepage: http://home1.inet.tele.dk/bjornjen

Fra : Kim Schulz

Dato : 05-09-02 16:04

[snip]
> Full-Disclosure mailinglisten
> el8 - ezines ??? hvad det så end er
> GOBBLES breve på BugTraq )som ikke længere findes, hvis man søger
> efter det!)

bugtraq findes skam og bestyres af securityfocus.com hvor du på
http://online.securityfocus.com/archive også kan finde info og links til
en masse andre lignende lister.

--
Kim Schulz - Freelance Development | Our OS who art in CPU, UNIX be thy
Email : kim @ schulz.dk | name. Thy programs run, thy

Fra : The Bear

Dato : 05-09-02 16:23

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message
> [snip]
>
> bugtraq findes skam og bestyres af securityfocus.com hvor du på
> http://online.securityfocus.com/archive også kan finde info og links til
> en masse andre lignende lister.

Tak - jeg prøver igen...

mhv
Bjørn

Fra : Mikkel Riis

Dato : 05-09-02 18:58

The Bear wrote:

> Tak - jeg prøver igen...

Hvad angaar Securityfocus, saa er deres database i oejeblikket for
belastet til at lave en soegning

Hvis du vil laese mere om GOBBLES saa tag et kig her:

http://www.immunitysec.com/GOBBLES/main.html

--
yarrel -(at)- clusterfsck -(dot)- Net

() ascii ribbon campaign - against html mail
/\

Fra : The Bear

Dato : 05-09-02 20:07

"Mikkel Riis" <none.here@move.to.bottom> wrote in message

> Hvad angaar Securityfocus, saa er deres database i oejeblikket for
> belastet til at lave en soegning
>
> Hvis du vil laese mere om GOBBLES saa tag et kig her:
>
> http://www.immunitysec.com/GOBBLES/main.html

Også du skal have en stor "tak" for hjælpen.

Men nu skal jeg så lige have en eller flere infos )

For jeg har søgt på:

mailinglists og i flere forskellige former/stavemåder
gobbels
bugtraq
ezines
el8

Og jeg fik sgu ikke nogen af de resultater, som Kim, Thor og du har været så
venlige at "finde" for mig.
Så spørgsmålet/ne er:
Var det noget i "vidste i forvejen" ?
Eller skulle I lave en søgning på et eller flere af mulighederne og hvis
sidstnævnte er "ja" - hvad søgte i på og i mindst hvilken søgemaskine brugte
I ?

Men endu engang tak for hjælpen til je alle tre

Mvh
Bjørn

Fra : The Bear

Dato : 05-09-02 16:54

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message
> [snip]
>
> bugtraq findes skam og bestyres af securityfocus.com hvor du på
> [...]

Nu har jeg lige været inde og kigge "igen". Jeg havde bare glemt at nævne,
at ovennævnte link havde jeg fundet. Hvad jeg ikke fandt var "GOBBELS"
breve i det forum. Men det var også svært at finde ud af for uforstående -
indrømmet )

Og derfor troede jeg, at der måske kunne være en anden fremgangsmåde....

Det er jo 3 eksakte henvisninger og dem har jeg så forsøgt at re-konstruere
uden held og det irriterede mig simpelthen.

Jeg fandt da også et ezine index

http://hackemate.com.ar/ezines/

hvor en mappe med navnet "el8"

http://hackemate.com.ar/ezines/el8/

Men da jeg ikke kan argentinsk, eller hvad nu endelse xxx.xxx.ar står for,
så kan jeg ikke komme videre ad den vej....

Og hvad angår mailinglisten Full-Disclosure, så mangler jeg en e-mail
adresse, hvor jeg kan skrive til for at få tilsendt en regel- og
hjælpeoversigtsmail, som i gamle dage.
Det skal lige siges, at jeg har ikke brugt mailinglister i meget lang tid og
derfor også her forsøgt at finde et sted på nettet, hvor der var en slags
samlet oversigt eller nogle generelle hjælpetekster osv. til brugen af
mailinglister i vore dage men også uden held...

Jeg har selvfølgelig søgt på nettet før jeg skrev min mail i gruppen. Og jeg
undlod en del detaljer, da jeg ikke ville beskyldes for at lave for lange
indlæg )))

mvh

Bjørn

Fra : Kim Schulz

Dato : 05-09-02 16:34

[snip]

> Tak - jeg prøver igen...

ellers så kig i debatten for CW's "artikel". Der har en gevet links til
de forskellige ting

--
Kim Schulz - Freelance Development | "There is such a fine line between
Email : kim @ schulz.dk | genius and stupidity." - David St.

Fra : Thor Larholm

Dato : 05-09-02 17:04

"The Bear" <bjornjen@no-spam.hotmail.com> wrote in message
> ---citet start---
> Kampen kan lettest følges på "Full-Disclosure" mailinglisten, i "el8"
ezines
> og i "GOBBLES" breve på BugTraq
> ---citet slut---

Den "kamp" han tænker på er sikkert blot de forstyrrede knægte som
McWilliams skriver om i Wired artiklen "White-Hat Hate Crimes on the Rise"

http://www.wired.com/news/culture/0,1284,54400,00.html

http://el8.8m.com/

> GOBBLES breve på BugTraq )som ikke længere findes, hvis man søger efter
> det!)

http://online.securityfocus.com/archive/1

Sidstnævnte er den mest seriøse af de 3. Der var en masse postyr omkring
full-disclosure lige da den startede, men nu er listen næsten død, el8 er
blot et par knægte, hvorimod Bugtraq har været til stede i mange år.

--
Thor Larholm

Fra : The Bear

Dato : 05-09-02 17:13

"Thor Larholm" <usenet@jscript.dk> wrote in message
> [...]
> full-disclosure lige da den startede, men nu er listen næsten død, el8 er
> blot et par knægte, hvorimod Bugtraq har været til stede i mange år.

Hvad kan jeg sige andet end "tak" Thor

Mvh
Bjørn

Fra : Kim Schulz

Dato : 05-09-02 17:01

[snip]
> [...]
>
> Jeg har selvfølgelig søgt på nettet før jeg skrev min mail i gruppen.
> Og jeg undlod en del detaljer, da jeg ikke ville beskyldes for at lave

kig i headeren til den mail du får tilsendt fra full-disclosure. Der er
linjer som
List-help
List-subscribe
List-Archive
osv.

--
Kim Schulz - Freelance Development | HUMAN REPLICAS are inserted into
Email : kim @ schulz.dk | VATS of NUTRITIONAL YEAST ...

Fra : Alex Holst

Dato : 05-09-02 20:15

> [...]
> Så selvom det er i forbindelse med min informationiver omkring
> sikkersspørgsmål, så er det muligvis ikke den rigtige ng. Så hvis ikke så

Maaske nogle af linksene i OSS'en er interessante for dig ogsaa:

http://a.area51.dk/sikkerhed/videre

Fra : The Bear

Dato : 05-09-02 20:35

"Alex Holst" <a@mongers.org> wrote in message

> Maaske nogle af linksene i OSS'en er interessante for dig ogsaa:
>
> http://a.area51.dk/sikkerhed/videre

Ingen tvivl om det. Jeg har dog også gemt denne link i mit security and spam
mappen under mine favoriter. Og jeg skal ikke gøre mig bedre end jeg er, så
jeg må sige at jeg har ikke læst teksten fra a-z, men blot skimmet nogle af
de ting jeg på et givet tidspunkt mente jeg vil få brug for i en eller anden
situation

Og at jeg spørge om hacker- og sikkerhedgrupper på den måde jeg i dag har
gjort kommer sig af at jeg ikke mener af have set nogen af disse nævnte i
den tekst jeg har skimmet. Og så fordi jeg havde søgt på nettet efter
omtalte grupper, adresser og lister uden held vel og mærket

Men tak for henvisningen under alle omstændigheder.

Mvh
Bjørn

Bjørn Jensen
Havesangervænget 2