Bechmark af Linux
Fra : Rudi Hansen

Dato : 05-09-02 13:10

Jeg har brug for en eller anden simpel måde til at se hvor hurtig min Linux
box er, det behøver ikke at være en meget omfattende test, jeg skal bare
vide lidt om cpu og disk hastighed.
Årsagen er at jeg har en del gamle maskiner, hvor jeg gerne vil bruge en af
dem til at køre linux på, men jeg kan ikke helt vurdere hvilken maskine der
vil køre hurtigst.
Så hvis jeg kunne få en test af maskinens regnekraft og disk hastighed vil
jeg have en nogenlunde ide om hvilken maskine der kører bedst.

Jeg skal desuden også prøve at teste en Linux som kører under VMWare for at
teste hvor godt den kører.

Fra : brian

Dato : 05-09-02 13:46

En søgning på google viser at der er almindelig enighed om at den bedste
benchmark af disk/ram/cpu er at hente sourcen til kernen og et stopur.
pak kernen ud et sted hvor der er plads (/tmp)
kør ./configure
gør stopuret klar

skriv "make dep bzImage" og tryk enter samtidigt med at du starter
stopuret....

evt kan du kapsle "make dep bzImage" ind i time så der står:
time make dep bzimage (ikke sikker på syntaxen - hints anyone ?)

/*brian*/

Fra : Martin Christensen

Dato : 05-09-02 14:44