Forkert farve?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-02-01 22:43

Hvordan får jeg "tegn-tælleren" til at være samme farve som resten af
teksten?
http://sms.fergusons.dk/
--
venligst
/Lasse

Snup en gratis kold fra kassen:
http://fergusons.dk/ebeer/

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 20-02-01 23:16

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> udtrykte:

>Hvordan får jeg "tegn-tælleren" til at være samme farve som resten af
>teksten?
>http://sms.fergusons.dk/

Du mangler et semikolon, ";", i font-size: 10pt, linien før "color:
#BLABLA;".

--
Nau.dk's nyeste tutorial: "Tabeller i WML"
Tilføjet 20. Februar 2001

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-02-01 23:36

Andreas Kleist Svendsen skrev:

>Du mangler et semikolon, ";", i font-size: 10pt, linien før "color:
>#BLABLA;".

Hmm, sært, det er Dreamweaver der har lavet det...

Men takker...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-02-01 23:42

Lasse Hedegaard skrev:

>Men takker...

Så skal jeg bare lige have lavet sådan, at man ikke ryger forbi den
når man bruger tab-tasten? Er det muligt?

Jeg vil gerne have tabs i denne rækkefølge: "modtager-feltet",
"besked-feltet", "direkte besked-boxen", "send besked-knappen".

Jeg vil også gerne have lavet tallet så tæt på "tegn tilbage" som
muligt.

Nu står der:
160 tegn tilbage

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 21-02-01 14:55

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> udtrykte:

>Jeg vil også gerne have lavet tallet så tæt på "tegn tilbage" som
>muligt.

Skriv "160 tegn tilbage" i <input> i stedet for kun "160".

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-02-01 15:00

Andreas Kleist Svendsen skrev:

>Skriv "160 tegn tilbage" i <input> i stedet for kun "160".

Perfekt - tak...
Så er der lige det med, at jeg ikke vil have det input-felt skal kunne
tabbes (altså hoppes til med tab-tasten), det er jo ikke meningen man
skal skrive noget i det - det kan man heller ikke.

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 21-02-01 15:25

> [...]

>tabbes (altså hoppes til med tab-tasten), det er jo ikke meningen man
>skal skrive noget i det - det kan man heller ikke.

Jeg tvivler på at du kan lave noget med HTML der gør at man ikke kan
tabbe til det, men det kan da sikkert lade sig gøre med en gang
Javascript.

Prøv i clientside-gruppen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-02-01 23:59

Brug onFocus til at sætte focus til næste formfelt.

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 22-02-01 22:35

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> udtrykte:

>Brug onFocus til at sætte focus til næste formfelt.

Hvad så hvis folk tabber den anden vej? (SHIFT + TAB)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-02-01 16:11

De bliver nok træt af det når de ikke kommer nogen vegne.

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 21-02-01 14:57

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> udtrykte:

>Så skal jeg bare lige have lavet sådan, at man ikke ryger forbi den
>når man bruger tab-tasten? Er det muligt?

Jeg har ikke prøvet det, men jeg kunne forestille mig at hvis du skriver
dine form-elementer i den ønskede tab-rækkefølge, og derefter
css-positionerer dem hen på den rette plads, så vil tab-tasten følge
rækkefølgen i HTML'en.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-02-01 15:19

> [...]

>dine form-elementer i den ønskede tab-rækkefølge, og derefter
>css-positionerer dem hen på den rette plads, så vil tab-tasten følge

Tja, det var måske en mulighed... men...
Jeg mener altså det på en eller anden måde er muligt at specificere
tab-rækkefølgen, og helt udelade nogle af elementerne... men det er
måske bare mig?

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 21-02-01 16:54

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> udtrykte:

>Jeg mener altså det på en eller anden måde er muligt at specificere
>tab-rækkefølgen, og helt udelade nogle af elementerne... men det er
>måske bare mig?

Jeg har aldrig hørt om det.

Fra : Danni

Dato : 21-02-01 12:01

> Hmm, sært, det er Dreamweaver der har lavet det...

Hvad kan man lære af det?

hint: at skrive koden i hånden selv :) hehe

--
Danni