Nyt gasfyr
Fra : sbx

Dato : 20-02-01 22:08

Vi skal have nyt fyr og har overvejet enten et Vaillant Turbotec VC 105/2
eller et Baxi PF3
Er der nogen der har erfaringer (gode som dårlige) med disse fyr.

På forhånd tak
Søren

Fra : Lars Fischer

Dato : 25-02-01 21:06

Hej
Jeg holder på Bosch det køre fint de andre har jeg ikke hørt om.
Hvis du har muglighed for at fyre med noget andet så overvej det GAS ER DYRT
MEGET DYRT

Hilsen Lars

Fra : Anders

Dato : 26-02-01 09:46

> Hvis du har muglighed for at fyre med noget andet så overvej det GAS ER
DYRT
> MEGET DYRT

I forhold til hvad? el, Olie ....?

Fra : Lars Fischer

Dato : 26-02-01 19:53

træ, træpiller, korn der er lidt mere arbejde i det men penge at spare
gas er billigere end el og olie
hvis mit gas fyr gik ville jeg stille et stokerfyr op, et der køre godt som
andre kan anbefale.

hilsen Lars

Fra : Mari

Dato : 26-02-01 21:04

> [...]
105/2
> eller et Baxi PF3
> Er der nogen der har erfaringer (gode som dårlige) med disse fyr.

Har du overvejet et Junkers?? Jeg besøgte udstillingen hos HNG inden
jeg besluttede mig sidste sommer. Da jeg så fyrene ved siden af hinanden
var jeg ikke længere i tvivl om hvilket jeg skulle vælge.

HNG må ikke fremhæve det ene frem for det andet, men det behøvede de
heller ikke, for jeg kunne selv "mærke" hvad jeg skulle have - og jeg
har
bestemt ikke fortrudt.

Lidt research hos et service-firma, som ikke har "aktier" hos
producenterne,
kunne måske afsløre en statistik over hvilke af dem, der er akutte
udkald til,
hvilke typer udkald det er - el.lign.

Et stoker-fyr kræver en del mere plads - og jeg har ikke denne plads i
mit køkken )

--

Venlig hilsen
M a r i a n n e H a n s e n