[MSSSQL] xp_cmdShell
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 04-09-02 21:01

Hej alle.

Jeg prøver at udføre en stored procedure som gerne skulle pinge en server ud
fra en given parameter. Koden ser således ud:

CREATE PROCEDURE sp_PingServer
--
@strServerIP VARCHAR(60)
--

Når jeg kører den fra Enterprise Manager fungerer det perfekt, og jeg får 13
rækker i en kolonne ved navn "Output" tilbage. Men når jeg kører den fra min

Hvad gør jeg forkert? Har det noget med rettigheder at gøre? Jeg kører det
fra localhost, og min DB bruger har fuld adgang til alt.

Jeg håber det hører til .database gruppen.

Mvh Mark S. Rasmussen
--
www.improve.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-09-02 21:32

Som svar på skriblerier forfattet af Mark S. Rasmussen

> EXEC Master..xp_cmdShell @strCmd

> Når jeg kører den fra Enterprise Manager fungerer det perfekt, og jeg
> får 13 rækker i en kolonne ved navn "Output" tilbage.

Jeps, du er logget ind som interaktiv bruger

> [...]
> on the current command. The results, if any, should be discarded.".
> Et par gange har jeg endda fået fejlbesked om linie 1843 i

ASP kører som local system account, dvs _ikke_ som en interaktiv bruger

> Hvad gør jeg forkert? Har det noget med rettigheder at gøre? Jeg
> kører det fra localhost, og min DB bruger har fuld adgang til alt.

Det er mere de "rettigheder" som IIS/ASP har i forb med styresystemet
Hvorfor bruge et af de mange komponenter der findes
Svjh så skulle der være en del freeware der kan det samme?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 05-09-02 09:24

> Det er mere de "rettigheder" som IIS/ASP har i forb med styresystemet
> Hvorfor bruge et af de mange komponenter der findes
> Svjh så skulle der være en del freeware der kan det samme?

Tjae, hvis jeg kan lave det selv gør jeg det. Så får jeg noget mere
erfaring, og lærer altid noget nyt, og så undgår jeg 3. parts komponenter
som jeg ikke ved hvad gør :)

Mvh Mark
--
www.improve.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-09-02 20:40

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> wrote
> Tjae, hvis jeg kan lave det selv gør jeg det. Så får jeg noget mere
> erfaring, og lærer altid noget nyt, og så undgår jeg 3. parts komponenter
> som jeg ikke ved hvad gør :)

Hvorfor laver du ikke blot din Ping fra ASP.NET?

--
Jakob Andersen