Open source distribueret søgemaskine?
Fra : Michael Eriksen

Dato : 04-09-02 20:13

Findes der en anbefalingsværdig open source distribueret søgemaskine-
software. Helst noget lige så kraftigt som Google og simpelt at sætte
op som Napster (drømme kan man jo .

Jeg tænker på at bruge det til fri distribution af
forskningsresultater. Idag er det kommercielle forlag der tjener tykt
herpå, og I glade skatteborgere betaler!

Michael

Fra : Alex Holst

Dato : 04-09-02 20:19

Kan http://citeseer.nj.nec.com/ loese dit problem?

Fra : Michael Eriksen

Dato : 04-09-02 20:37

Alex Holst <a@mongers.org> wrote in

> Kan http://citeseer.nj.nec.com/ loese dit problem?

Yderst interessant! Tak. Har du evt. nogle erfaringer?

Fra : Alex Holst

Dato : 04-09-02 21:41

Michael Eriksen <abc@xyz.dk> wrote:
> Alex Holst <a@mongers.org> wrote in
>
> Yderst interessant! Tak. Har du evt. nogle erfaringer?

Ikke udover at der findes masser af interessante papers paa citeseer der
faar en til at oenske at der var flere timer i doegnet.

Fra : Kent Friis

Dato : 04-09-02 20:34

Den Wed, 04 Sep 2002 19:13:02 GMT skrev Michael Eriksen:
>Findes der en anbefalingsværdig open source distribueret søgemaskine-
>software. Helst noget lige så kraftigt som Google og simpelt at sætte
>op som Napster (drømme kan man jo .

Hvis det er på web, så har google faktisk services til at man kan
lave en søgeside "powered by google", der kun søger på ens egne
sider. Sidst vi legede med det, krævede det bare at man skulle
udfylde en enkelt form, så fik man en e-mail med HTML-koden få
sekunder senere.

Mvh
Kent
--
Indlæringskurven til Linux er stejl, til tider lodret... Men for katten
hvor er udsigten på toppen dog fantastisk

Fra : Michael Eriksen

Dato : 04-09-02 20:45

leeloo@phreaker.net (Kent Friis) wrote in

> [...]
> sider. Sidst vi legede med det, krævede det bare at man skulle
> udfylde en enkelt form, så fik man en e-mail med HTML-koden få

Jep, det er en fin service, jeg selv bruger til søgning på mit
instituts websider. Men til forskningsresultater vil det være bedre med
en HELT uafhængig (og helt distriburet) service. Forestil dig at Google
gik konkurs og 20 års forskning bare forsvandt! Det vil du som
skatteborger ikke synes om (selvom forskning på finansloven for
2003 kun udgør 80% af ulandstøtten - som naturligvis er vigtig nok)

Michael

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 05-09-02 05:06

Michael Eriksen skrev:

> Forestil dig at Google gik konkurs og 20 års forskning bare
> forsvandt!

Så længe Google ikke hoster selve siderne, men kun et søgeindex, vil
20 års forskning ikke forsvinde hvis Google går konkurs. Så betyder
det bare at man bliver nødt til at finde et andet alternativ.

// Klaus