1.gangs oplevelse af pulsur
Fra : _Moerch

Dato : 04-09-02 18:47

Hej NG!
Jeg har købt et Polar A5 idag og skulle selvfølgelig opleve det live her til
aften. Jeg har dog et par tvivlspørgsmål ang uret.
Min hvilepuls når jeg sidder i sofaen er ca 60. Da jeg gik ud til skoven var
pulsen ifølge uret omkring 100!! Kan det virkelig passe at der er så stor
forskel på at gå og sidde stille? Et andet spørgsmål drejer sig om det
"indbyggede" zone-interval. Dvs at uret bipper hvis man kommer over eller
under en given puls. Meningen med at jeg løber er at (selvfølgelig) at komme
i form og så tabe mig lidt. Cirka 10kg. Men som indstillingerne i uret er,
efter at jeg har indtastet min vægt, højde osv, gør at jeg næsten ikke når
at komme ind i løberytmen før den bipper mig ihjel. Min makspuls ligger på
194 og den bipper ved 162. Jeg synes bare ikke at jeg "knokler" for at opnå
noget.
Hvad siger I?

Mvh
_Moerch

Fra : Bo Thomsen

Dato : 05-09-02 15:53

> [...]
var
> pulsen ifølge uret omkring 100!! Kan det virkelig passe at der er så stor
ja

> Min makspuls ligger på
> 194 og den bipper ved 162. Jeg synes bare ikke at jeg "knokler" for at
opnå noget.

hvis det er for at tabe dig, så bør pulsen heller ikke være højer ind 162.
men over 140, og så ellers løbe 1-1½ time pr. gang.
det kan du næppe hvis nu knokler derud af med 194s/min.

men er der ikke også en mulighed for at indstallere zonerne manuelt?
mvh
bo thomsen

Fra : _Moerch

Dato : 06-09-02 05:34

Hej igen.
Man kan sagtens indstille pulszonen manuelt, men før jeg fik uret, følte jeg
at jeg arbejdede for at opnå et resultat. Man løber i 5-10 minutter for at
opnå rytmen og bliver der. Med uret på, når jeg ikke at komme derop. Selvom
jeg har indstillet uret til at bippe når jeg er oppe på 90% af min makspuls.
Men det kan være at jeg træner helt forkert??

Mvh
_Moerch

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 06-09-02 00:53

"Bo Thomsen" <fjernes_bbt@ishoejby.dk> wrote in message

> hvis det er for at tabe dig, så bør pulsen heller ikke være højer ind 162.
> men over 140,

Lad være med at hænge dig alt for meget i zonerne... det vigtigste er at
komme afsted, og personligt foretrækker jeg, at fyre den maks af i den
sparsomme tid jeg nu engang har til rådighed. Det fyrer mere energi af,
giver større konditionsgevinst og er sjovere end at rulle afsted uden at
blive presset.

- Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient biokemi
http://www.cmrc.dk ; http://home.tiscali.dk/~mgj