Bedste firewall løsning, med central styri~
Fra : JK

Dato : 04-09-02 15:12

Findes der ikke nogen hajer her i gruppen, som ved hvilken løsning man vil
kunne foretrække, hvis
omstændighederne var som følge...¨

2 W2k servere
12 klienter med W2k prof version

Jeg ønsker at lade 1 af de 2 W2k servere være gateway, og så skal der
installeres noget firewall på klienterne.
Jeg ønsker dog ikke at vade rundt (jeg er doven) - til alle klienter og
installere det samme program 12 gange, og jeg gider
heller ikke (ja jeg ER sq doven - at skulle rende rundt og konfigurere
12 klienter, hver gang der sker en ændring.

Jeg vil sidder (som jeg har gjort med Symantec Antivirus Corp. edition) - og
lade den gøre det grove arbejde med installation +
konfiguration. -dette var også tilfældet med NetOp Deployment center - et
iøvrigt dejligt program.

Jeg ved faktisk ikke rigtigt om Symantec også har udviklet et tilsvarende
firewall system - med central styring af klienterne ?

- men måske skal det være noget helt andet ?

alle forslag modtages med tak

mvh
/JK

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-09-02 15:29

On Wed, 4 Sep 2002 16:12:19 +0200, "JK" <dempsey@email.dk> wrote:

> Bedste firewall løsning, med central styring ?

Mon ikke dk.edb.sikkerhed vil være mere passende end .netværk?

> Jeg ønsker at lade 1 af de 2 W2k servere være gateway, og så
> skal der installeres noget firewall på klienterne.

Jeg vil klart anbefale, at du installerer et stand-alone fire-
wall appliance i stedet for at installere personlige firewalls på
alle maskinerne.

Så slipper du også for at skulle gøre dine W2K-server til
routere, en opgave de ikke løser særlig fremragende.

> [...]
> heller ikke (ja jeg ER sq doven - at skulle rende rundt og
> konfigurere 12 klienter, hver gang der sker en ændring.

En af fordelene ved en fælles stand-alone firewall er netop, at
sikkerhedspolitiken styres ét sted, og ikke på de forskellige
maskiner.

Mit forslag? Hmm, Cisco PIX 501 eller Nokia IP71 eller noget i
den stil.

-A

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 07-09-02 22:14

JK wrote:
> Jeg ved faktisk ikke rigtigt om Symantec også har udviklet et tilsvarende
> firewall system - med central styring af klienterne ?

Det har de,
http://enterprisesecurity.symantec.com/content/displaypdf.cfm?pdfid=272&PID=12931684&EID=0