Print, men ikke det hele
Fra : Hamzel

Dato : 04-09-02 15:10

Hej

Jeg har lavet en ganske alm. knap der udskriver en side.
Problemet er, at knappen kommer med i udskriften, og det ser jo
lidt fjollet ud. Nogen gode ideer?

På Forhånd Tak
Lagoni

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : scn

Dato : 04-09-02 15:26

"Hamzel" <lagoni@private.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har lavet en ganske alm. knap der udskriver en side.
> Problemet er, at knappen kommer med i udskriften, og det ser jo
> lidt fjollet ud. Nogen gode ideer?

indsæt fælgende i html-filen:
<link rel='stylesheet' type='text/css' href='css/print.css' media='print'>

i css-filen:
#gem{
display:none;
}

definer at knappen ikke skal printes

Søren
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Hamzel

Dato : 04-09-02 15:41

Fra : Hamzel

Dato : 04-09-02 16:23

Jeg er ikke helt med.
Hvordan definerer jeg at knappen ikke skal printes?

Jeg har sat følgende i head sektionen:
<link rel='stylesheet' type='text/css' href='print.css' media='print'>

Knappen:
<button name="Print" type="button" onclick="print();">Print
ans&oslash;gning</button>

print.css:
#gem{
display:none;
}

Hvad mangler jeg?

Fra : scn

Dato : 04-09-02 16:31

> Knappen:
> <button id="gem" name="Print" type="button" onclick="print();">Print
> ans&oslash;gning</button>

id="gem"

> print.css:
> #gem{
> display:none;
> }
>
> Hvad mangler jeg?

et id på knappen

Fra : Hamzel

Dato : 04-09-02 16:37

HURRA! Det virker!
Tak for hjælpen!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-09-02 18:05

Wed, 4 Sep 2002 15:37:00 +0000 (UTC), skrev Hamzel
<lagoni@private.dk>:

>[Indlæg + bundcitat fraklippet]

Læs venligst http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp - tak.

med venlig hilsen