70 ccm tun til maxi virker ikke ordentligt~
Fra : Kim hansen

Dato : 04-09-02 01:35

når det er monteret så trækker den minus fra nul til 15 kmt derfra fyrer den
afsted op til en 70-80 stykker så kan jeg køre en 4-5 minutter så går den
ud...... jeg har prøvet med strålespidser fra 50-100 med 10 i interval! hvad
kan der være galt? det er et komplet sæt jeg har købt brugt...... men er det
karburatoren der bare ikke duer eller er der noget galt med udstødningen?

ikke for at lyde smart men jeg ved en del om puch maxier så jeg har snart
prøvet alt... har bare ikke en anden tun karburator liggende ej heller et
andet udstødning! Jeg har cirka haft 15 stk. gennem tiden som har skilt ad
og renoveret og så solgt videre.... men det var dengang.... har i et forslag
til hvad der kan være galt?

mvh.
kim hansen

Fra : Allan Riise

Dato : 04-09-02 06:05

Kim hansen wrote:
> [...]
> som har skilt ad og renoveret og så solgt videre.... men det var
> dengang.... har i et forslag til hvad der kan være galt?

Tændrør, Tændspole eller kondensator.

Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 04-09-02 07:48

"Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse

> Tændrør, Tændspole eller kondensator.

jeg har to motorer og begge har den samme fejl... altså med 2 forskellige
tændinger..... så jeg tror ikke det er det.........

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-09-02 07:25

Kim hansen wrote:
> afsted op til en 70-80 stykker så kan jeg køre en 4-5 minutter så går den
> ud...... jeg har prøvet med strålespidser fra 50-100 med 10 i interval! hvad

Kan det tænkes at kaburatoren fryser ? det problem havde jeg
af og til i de vilde knallertdage ...

Prøv at mærke efter om kabu'en føles MEGET kold?

--
Hans Joergensen, der nu kører på stor knallert - Yamaha
RD350

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 04-09-02 07:49

"Hans Joergensen" <haj@mostlyharmless.telianisse.org> skrev i en meddelelse
hvad

> Kan det tænkes at kaburatoren fryser ? det problem havde jeg
> af og til i de vilde knallertdage ...
>
> Prøv at mærke efter om kabu'en føles MEGET kold?

hvis det er sådan at det er det der er galt.... hvad gør jeg så? varmer den
med en skære brænder mens jeg kører? : ))))

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-09-02 14:51

Nikolai R. Jensen wrote:
> hvis det er sådan at det er det der er galt.... hvad gør jeg så? varmer den
> med en skære brænder mens jeg kører? : ))))

Hmm .. det kan jeg faktisk ikke huske .. :)

Prøv at køre med lidt kaburator-sprit i for at se om det
hjælper i første omgang ...

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Kaj Schneider

Dato : 04-09-02 10:20

Det kan skyldes at den tager benzin hurtigere end svømmerhuset kan fyldes.
Tjek svømmernålens indstilling, og benzintilførslen er god nok.

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 04-09-02 13:23

"Kaj Schneider" <kaj_schneider@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det kan skyldes at den tager benzin hurtigere end svømmerhuset kan fyldes.
> Tjek svømmernålens indstilling, og benzintilførslen er god nok.

de er begge ok! den løber ikke over eller lignende og der er altid benz i
bundkarret!

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : Allan Riise

Dato : 04-09-02 16:22

Kim hansen wrote:
> [...]
> som har skilt ad og renoveret og så solgt videre.... men det var
> dengang.... har i et forslag til hvad der kan være galt?

Har du vendt stemplet den rigtige vej, det er lige præcis det der sker når
det vender forkert, heldigvis, ellers smadrer det !!

Venligst ...

Fra : Henning Lund

Dato : 04-09-02 18:20

Allan Riise skrev:

> Har du vendt stemplet den rigtige vej, det er lige præcis det der
> sker når det vender forkert, heldigvis, ellers smadrer det !!

Forklar venligst.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Hans-Jacob

Dato : 04-09-02 18:43

> Forklar venligst.
En lille pil på stemplet skal vende mod udstødningen...
Eller også er det omvendt...
Pil topstykket af og drej svinghjul/tryk let på kickstarter så cylinderet
kommer op og tjek hvlilken vej dit cylinder vender..
Vent evt. med at montere topstykket igen det kan jo være der er en eller
anden der ved det når at svare før du skal bruge knallerten igen...

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 04-09-02 19:02

"Hans-Jacob" <zster87@JEPSDETHERSKALFJERNEShotmail.com> skrev i en
meddelelse news:al5gmp$7s7$1@sunsite.dk...
> En lille pil på stemplet skal vende mod udstødningen...
> Eller også er det omvendt...
> Pil topstykket af og drej svinghjul/tryk let på kickstarter så cylinderet
> kommer op og tjek hvlilken vej dit cylinder vender..

he he mener du ikke stempel?

> Vent evt. med at montere topstykket igen det kan jo være der er en eller
> anden der ved det når at svare før du skal bruge knallerten igen...

og jo det vender rigtigt! jeg er som sagt ikke helt ny inden for puch maxi!

mvh..
Nikolai R. jensen

Fra : Hans-Jacob

Dato : 04-09-02 20:48

> he he mener du ikke stempel?
Jo jeg bytter altid rundt på de to ord ;)

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Henning Lund

Dato : 05-09-02 18:04

Hans-Jacob skrev:

> [...]
> Vent evt. med at montere topstykket igen det kan jo være der er en
> eller anden der ved det når at svare før du skal bruge knallerten

Det var nu et svar fra Allan jeg ville gerne have, han udtaler at den
går i stå efter kort tid hvis stemplet vender forkert.

Fra : Hans-Jacob

Dato : 06-09-02 14:54

> Det var nu et svar fra Allan jeg ville gerne have, han udtaler at den
> går i stå efter kort tid hvis stemplet vender forkert.
Hmmm ok...
Nu vi er ved det... Skal pilen så ikke vende mod udst.?

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Henning Lund

Dato : 06-09-02 15:59

Hans-Jacob skrev:
> Hmmm ok...
> Nu vi er ved det... Skal pilen så ikke vende mod udst.?

Jow da.