kolonihave
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 03-09-02 21:52

Godaften

Om det er den rigtige gruppe jeg skriver i er jeg lidt itvivl om, men ellers
må i rette mig.

Min kæreste og jeg overvejer at anskaffe os en lille kolonihave på et
tidspunkt, og så var det jeg ville høre om der er nogen ved hvor vi evt kan
finde opslag om kolonihaver tilsalg, evt her på nettet. den blå avis ved vi
vi kan se i, men er der andre muligheder?
Det vi er interesseret er i områder som Herlev, Ballerup, Gladsaxe,
Bagsværd, steder hvor der dog stadig ikke er så langt ind til københavn
city.

Håber nogen kan hjælpe os

Bobo

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 03-09-02 23:31

On Tue, 3 Sep 2002 22:51:57 +0200, "Bolette Nielsen"
<Bobo@nospam.kimj.dk> wrote:

> [...]
>Det vi er interesseret er i områder som Herlev, Ballerup, Gladsaxe,
>Bagsværd, steder hvor der dog stadig ikke er så langt ind til københavn

Hvis I er ude efter en traditionel have (ikke helårsbeboelig, ikke
sommerhus -agtig) skal I lade jer skrive op i de enkelte foreninger -
det er den nemmeste måde (kombineret med lidt tålmodighed) at få en
have på.
De færreste kommer til salg, da der som regel er ventelister, som
bliver fulgt. Selv om man ender på en liste med 10 års ventetid (eller
30 som det er nogle steder) kan det sagtens gå hurtigere, hvis dem i
toppen af listen takker nej. Min bror fik en fin lille og meget billig
(ifht. normale københavnerpriser) nyttehave i Sydhavnen på under et år
på den måde.
Hvis det er et kolonihave-sommerhus med vand, el, kloak, kabel-TV osv.
(i prisklassen 200.000-800.000 kr.) I er ude efter er DBA og
ejendomsmæglerne ( www.boligsiden.dk ) nok de mest frekventerede
steder.

Lars

Fra : Mogens

Dato : 03-09-02 23:32

<Bobo@nospam.kimj.dk> wrote:

> [...]
>Det vi er interesseret er i områder som Herlev, Ballerup, Gladsaxe,
>Bagsværd, steder hvor der dog stadig ikke er så langt ind til københavn

Hvad med at tage en tur rundt til haveforeningerne i området.
De fleste har sikkert en opslagstavle hvor du kan se hvilke
haver der er til salg. Det bruger man ihvertfald i de fleste
kolonihaveforeninger i Aalborg.

Så kan du også med det samme kigge over lågen til de
haver som er til salg og se om det ser lovende ud.

mvh Mogens