Boot Som Single User På Sparc 2, Sunos4.1
Fra : Macro_nit

Dato : 20-02-01 19:58

Er der nogle der kan hjælpe en newbie med at få en sparc2 bootet i single
mode??? Efter opstart kommer der et login der hedder Theraview??? Jeg kan
starte X-windows med guest accounten, men root passwordet er væk...

En venlig sjæl her på Ng har fortalt hvordan man skulle kunne logge ind,
hvis jeg kan få dyret bootet som singleuser?!

Jan!

Fra : Martin Skott

Dato : 20-02-01 21:49

"Macro_nit" <Macro_Nit@Agesen.dk> writes:

> [...]
>
> En venlig sjæl her på Ng har fortalt hvordan man skulle kunne logge ind,
> hvis jeg kan få dyret bootet som singleuser?!

Jeg mener faktisk at samme venlige sjæl fortalte dig hvordan du gør
det. Du skal boote maskinen og trykke Stop -a når du ser boot
prompten. Dvs. når du ser logoet i hjørnet og den fortæller sådan
nogle anvendelige ting som MAC adresse og model.
Efter at have trykket Stop -a [1] mener jeg at du skal skrive boot -s,
men det stod i et af svarene til din første post.

[1] Du skal være hurtig nok til at trykke så den ikke begynder at boot
SunOS.

--
Martin Skott
Software Developer

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 21-02-01 15:52

Martin Skott <martin.skott@propylon.com> writes:
> Efter at have trykket Stop -a [1] mener jeg at du skal skrive boot -s,
> men det stod i et af svarene til din første post.

Eller "b -s" som det hed før i tiden. (En sparc2 er jo en gammel svend.)
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."