Fyisk servernavn ?
Fra : Torben

Dato : 03-09-02 14:29

Hej gruppe,

er det muligt at hente det fysiske servernavn ud via asp ? Hvis ja, hvordan

på forhånd tak
/Torben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-09-02 21:35

Torben skrev:

> er det muligt at hente det fysiske servernavn ud via asp ?

Er det sådan noget som det her du tænker på:

serverName = Request.ServerVariables("SERVER_NAME")

Den giver servernavnet fra den kaldte webadresse (www.foo.bar).

Du kan se en oversigt over de forskellige variabler du kan hive ud
med ovennævnte Request-metode her:

<http://www.aspfree.com/asp/servervariables.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-09-02 19:43

Jens Gyldenkærne Clausen wrote in news:Xns927EE5A7B2240jcdmfdk@212.242.40.196:

> Er det sådan noget som det her du tænker på:
>
> serverName = Request.ServerVariables("SERVER_NAME")
>
> Den giver servernavnet fra den kaldte webadresse (www.foo.bar).

jeg tror, at det var navnet på selve computeren, der hoster sitet,
der blev ment i det oprindelige spørgsmål ... selvom jeg nu aldrig
har hørt om et "fysisk navn" tidligere.

Anyway ... jeg tror, at du (den oprindelige spørger) skal kigge på
ADSI - men jeg vil tro, at man skal have (mindst)
poweruser-rettigheder for at afvikle disse ADSI-scripts imod serveren.
Jeg tvivler i hvert fald på, at det kan lade sig gøre at afvikle dem som
anonym web-bruger.

Jeg søgte på Google efter lidt - og kom frem til dette:

http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=ISO-8859-1&q=%2Bcomputer+%2Bname+%2Basp+%2Badsi

Her ville jeg selv starte med at kigge på dette site:

http://www.15seconds.com/issue/020130.htm

Happy hunting ...

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-09-02 21:17

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote
> jeg tror, at det var navnet på selve computeren, der hoster sitet,
> der blev ment i det oprindelige spørgsmål ... selvom jeg nu aldrig
> har hørt om et "fysisk navn" tidligere.

Okay, så tror jeg også at jeg forstår spørgsmålet

> [...]
> poweruser-rettigheder for at afvikle disse ADSI-scripts imod serveren.
> Jeg tvivler i hvert fald på, at det kan lade sig gøre at afvikle dem som

Jeg tror det vil være en smule simplere at ty til WSH end at begynde at rode
med Active Directories.

Hvis der er installeret WSH på serveren(hvilket der er hvis VBScript 5+ er
der) så kan man skyde sådan en lille fætter her af:

<%
Dim objNetwork, strServerName
Set objNetwork = Server.CreateObject( "WScript.Network" )
strServerName = objNetwork.ComputerName
Response.write( strServerName )
%>

--
Jakob Andersen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-09-02 21:28

Jakob Andersen wrote in news:al5pos$id7$1@news.cybercity.dk:

> [...]

> <%
> Dim objNetwork, strServerName
> Set objNetwork = Server.CreateObject( "WScript.Network" )

det har du søreme ret i ... dette ser godt nok lidt simplere ud. ADSI-
svaret må have været en refleks-handling ...

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-09-02 21:47

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote
> det har du søreme ret i ... dette ser godt nok lidt simplere ud. ADSI-
> svaret må have været en refleks-handling ...

Man kunne selvfølgelig med ADSI lave et lille hack ala dette hvis man ikke
har adgang til WSH:

<%
Set objADSI = GetObject("WinNT://" & Request.ServerVariables( "LOCAL_ADDR" )
& ",computer" )
For Each objProp in objADSI
If Instr(objProp.Name,"IUSR_") > 0 Then
Response.Write( Replace( objProp.Name, "IUSR_","") )
End If
Next
%>

Det kan sikkert gøres smukkere men det var lige hvad min hjerne kunne hamle
op med lige her før sengetid
--
Jakob Andersen