Frame??
Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 03-09-02 08:28

Hej.
Er det muligt at gøre rammerne usynlige, det er ikke pænn når de
står i en kraftig kontrast.
Jeg har kigget på min side i Mozilla, Uhhhh, der er de meget
tykke, det ser ikke godt ud.

Venligst Bengt

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Chrisser

Dato : 03-09-02 08:31

"Bengt Wendt Sørensen" <bengt@wendt-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> står i en kraftig kontrast.
> Jeg har kigget på min side i Mozilla, Uhhhh, der er de meget

Prøv at bruge <iframe> i stedet, jeg ved ikke hvordan det ser ud i Mozilla,
men i IE er der den forskel på de to typer frames at IFrame, til forskel fra
Frame, slet ingen kant har !!!
( hvis det er det du mener ) ???

MVH
Chrisser

Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 03-09-02 10:01

Chrisser wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> men i IE er der den forskel på de to typer frames at IFrame, til forskel fra

Ja, det er det jeg mener, men validerer det i Xhtml??
og er der et sted man kan se koderne???

Fra : Chrisser

Dato : 03-09-02 10:18

> Ja, det er det jeg mener, men validerer det i Xhtml??
> og er der et sted man kan se koderne???
>
> Venligst Bengt

Uhh, jeg ved ikke med XHTML, det bedste jeg kan komme på lige nu er at du
kan kigge på (da jeg ikke kender meget til XHTML, med IFrame hører til
strict HTML hvis det kan hjælpe...):

http://www.html.dk/dokumentation/html4/

- der er <IFRAME> taget i hvertfald med

Jeg bruger <IFRAME> på denne måde:

<!-- herinde har jeg så min menu, der i dette tilfælde udgør de 15% af
tabelbredde -->
<IFRAME name="indhold" frameborder="0" width="100%" height="100%"
src="minSide.html">
</IFRAME>

- altså ligesom <FRAME></FRAME>

Chrisser

Fra : Chrisser

Dato : 03-09-02 10:26

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse

Øhh bare en strøtanke, gad vide om *frameborder="0"* kan bruges i <FRAME>
og om det måske kunne løse dit problem sammen med *scrolling="no"* måske
måske ???

Chrisser

Fra : Chrisser

Dato : 03-09-02 10:30

> Ja, det er det jeg mener, men validerer det i Xhtml??
> og er der et sted man kan se koderne???

Her kommer et andet link til IFrames, der er lidt om brugen samt
browserunderstøttelse :

http://www.xs4all.nl/~ppk/js/iframe.html

Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 03-09-02 10:39

Jeg må lige prøve om iframe kan bruges, men jeg tror det ikke.
jeg har frameborder=0, men der er nu en kant.

Fra : jopa

Dato : 03-09-02 12:06

"Bengt Wendt Sørensen" skrev bla
> Jeg må lige prøve om iframe kan bruges, men jeg tror det ikke.
> jeg har frameborder=0, men der er nu en kant.

Du slipper ikke for de hvide kanter hvis det skal validere desværre.
Eneste mulighed er border="0"
En anden mulighed er at droppe frames, og byg designet op i CSS.

--

jopa
www.jp-web.dk