Cisco 1401 og manglende flash ram
Fra : Knud Winckelmann

Dato : 02-09-02 17:47

Jeg sidder og bikser lidt med en Cisco 1401 router, hvor jeg ikke kan
få hul igennem via konsolkablet.

Det er et officielt, blåt Cisco-style konsolkabel, så den skulle være
god nok.

Der er til gengæld intet flashram-kort i den, kan det betyde noget?

Jeg kan ikke lige finde ud af om flash-rammen er "ekstraudstyr" eller
der skal et kort til for overhovedet at få tingen til at fungere.

Knud
--
A large dog will have a surprising effect on your life.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 02-09-02 19:06

On Mon, 02 Sep 2002 18:47:04 +0200, Knud Winckelmann wrote:
> [...]
>
> Jeg kan ikke lige finde ud af om flash-rammen er "ekstraudstyr" eller
> der skal et kort til for overhovedet at få tingen til at fungere.

Du skal netboot'e den såfremt du ikke har et flash kort til den.

Men uanset hvad, så skal du se beskeder fra rommon og bootloaderen
hvis du boot'er den uden, er dit terminal program sat til 9600 bps
ingen paritet og 1 stopbit ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 02-09-02 20:09

Således skrev Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> i dk.edb.netvaerk 02
Sep 2002 18:06:10 GMT:

>Men uanset hvad, så skal du se beskeder fra rommon og bootloaderen
>hvis du boot'er den uden, er dit terminal program sat til 9600 bps
>ingen paritet og 1 stopbit ?

9600, 8,1,n

så den burde være god nok. Jeg har prøvet med op til flere
terminalprogrammer og forskellige com-porte.

Kablet ser lidt vel bukket ud op i den ende med 9-pins stikket, så
måske er der en løs forbindelse?

Ved opstart lyser alle dioder et kort øjeblik.

Derefter lyder PWR konstant.

OK blinker ca. 1 gang i sekundet i 6 sekunder, hvorefter at den
blinker hurtigt et godt stykke tid.

Så holder den op med at blinke et øjeblik, hvorefter den gentager
ovenstående cyklus.

Knud
--
The old complaint that mass culture is designed for eleven-year-olds
is of course a shameful canard. The key age has traditionally been

Fra : Jesper Skriver

Dato : 02-09-02 20:18

On Mon, 02 Sep 2002 21:08:53 +0200, Knud Winckelmann wrote:

> [...]
>
> 9600, 8,1,n
>
> så den burde være god nok. Jeg har prøvet med op til flere
> terminalprogrammer og forskellige com-porte.

Yep

> Kablet ser lidt vel bukket ud op i den ende med 9-pins stikket, så
> måske er der en løs forbindelse?

Det er ikke umuligt

> [...]
> blinker hurtigt et godt stykke tid.
>
> Så holder den op med at blinke et øjeblik, hvorefter den gentager

Umiddelbart lyder det normalt nok, jeg ville prøve et andet kabel.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer