USER uf fra COMPUTERNAVN
Fra : Keld Sørensen

Dato : 02-09-02 15:33

Har nogen noget VB6-kode (W2K) som kan finde ude af hvilket
BRUGERNAVN, som pt. er logget på et bestemt COMPUTERNAVN ?

Keld Sørensen
Danmark

Fra : CADmageren

Dato : 03-09-02 08:06

environ("username")

http://www.kandu.dk/

Fra : Keld Sørensen

Dato : 03-09-02 16:18

Hvor er det liiiii'ge COMPUTERNAVNET kommer ind her ?

Fra : CADmageren

Dato : 04-09-02 16:31

environ("computername") (Questiond, lastId) values(%d, '%s')

http://www.kandu.dk/

Fra : Verner Neumann

Dato : 15-10-02 15:52

Hej Keld

Du kan bruge følgende kode til at finde Brugernavn og computernavn

Private Declare Function GetComputerName Lib "kernel32" Alias
"GetComputerNameA" (ByVal lpBuffer As String, nSize As Long) As Long

Private Declare Function WNetGetUser Lib "mpr.dll" Alias "WNetGetUserA"
(ByVal lpName As String, ByVal lpUserName As String, lpnLength As Long) As
Long

' Returns the name of the computer.

Public Function ComputerName() As String
Dim buffer As String * 512
Dim Length As Long

Length = Len(buffer)

' this API returns non-zero if successful,
' and modifies the length argument
If GetComputerName(buffer, Length) Then
ComputerName = Left$(buffer, Length)
End If
End Function

' Returns the name of the user.
Public Function Username() As String

Dim ret As Long
Dim lUser As Long
Dim strUsername As String

' Windows 95 or NT - call WNetGetUser to get the name of the user.
strUsername = Space(256)
lUser = Len(strUsername)
ret = WNetGetUser(ByVal 0&, strUsername, lUser)
If ret = 0 Then
' Success - strip off the null.
Username = Left(strUsername, InStr(strUsername, Chr(0)) - 1)
Else
Username = ""
End If

End Function

mvh
Verner Neumann

Fra : Keld Sørensen

Dato : 16-10-02 07:50

Tak for dit svar, men

Brugernavnet er jo IKKE en funktion af computernavnet !

Situationen er, at jeg har et computernavn - altså en computer, som findes
tilsluttet netværket, og jeg er så interesseret i at se, hvilken BRUGER som
er logged on på denne computer !

Randi Birch (en VB-haj på nettet) har et eksempel, men det returnerer et
underligt
'brugernavn' som blot er COMPUTERNAVNET med et $-tegn efter. Hun har endnu
ikke svaret på mit spørgsmål om hvorfor der ikke kommer et reelt BRUGERNAVN
tilbage.

Jeg har lagt problemet lidt i mølpose, men falder vel over en løsning en
dag.

mvh
Keld Sørensen

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 16-10-02 20:08

Keld Sørensen skrev:
> [...]
endnu
> ikke svaret på mit spørgsmål om hvorfor der ikke kommer et reelt

Har du et link?

Jeg har før fundet flere småfejl i hendes kode, som var ret lette at
rette. Måske fejlen er til at rette her?

-------
Tomas